چگونه در بورس جهانی معامله کنیم؟

    کد خبر :873647

 

با نگاهی به کسب و کار در گذشته و مقایسه آن با امروز، به راحتی می توان دریافت که با رشد و پیشرفت تکنولوژي تغییرات بسیاری در حوزه کسب و کار صورت گرفته است. البته این امر چندان هم دور از ذهن نبوده چرا که با نگاهی به تاریخ می توان دریافت در گذر زمان بسیاری از مشاغل تغییر شکل یافته و یا به طور کامل حذف گردیده و جای خود را به مشاغل جدید امروزی داده اند.

از همین رو یکی از مشاغلی که در دنیای امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته، فعالیت در بازارهای مالی می باشد. روزانه شاهد ورود افراد زیادی از سراسر دنیا به این بازارها هستیم که این خود اثباتی بر این ادعا بوده و به نحوی سبب شده تا یادگیری و فعالیت در بازارهای مالی به امری ضروری برای اقشار مختلف در هر جامعه تبدیل گردد.

از طرفی پیشرفت تکنولوژی و ایجاد سهولت در انجام معاملات، جذابیت حضور و فعالیت در این بازارها را دو چندان نموده به گونه ای که شاهد حضور افراد مختلف فارغ از بحث نژاد و ملیت در این بازارها هستیم.

بنابراین با توجه به فرصت فراهم شده، امروز قصد داریم به معرفی بزرگترین بازار مالی دنیا یعنی فارکس بپردازیم و ببینیم چگونه در بورس جهانی معامله کنیم. پس از شما دعوت می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

فارکس را بیشتر بشناسید

پیرو آنچه گفته شد بازار فارکس به عنوان بزرگترین بازار مالی دنیا محسوب می گردد که بیشترین حجم معاملات روزانه را به خود تخصیص می دهد. از جمله ویژگی های برجسته این بازار، وجود نقدینگی بالا به علت حجم بالای معاملات انجام گرفته در آن می باشد.

بنابراین جهت انجام معاملات خود در بازار فارکس، می توانید بدون انتظار در صف خرید یا فروش، در لحظه معاملات خود را بنا به شرایط بازار، به حالت باز و یا بسته درآورید.

همچنین از دیگر مزایای این بازار، فعالیت ۲۴ ساعته آن می باشد. یعنی در هر جای دنیا که باشید، در هر ساعت از شبانه روز می توانید معاملات خود را انجام دهید. علاوه بر این، امکان استفاده از اهرم (Leverage) را می توان از دیگر مزایای این بازار در نظر گرفت.

به عبارتی استفاده از اهرم سبب شده تا توان معاملاتی شما افزایش یافته و بدین ترتیب قادر خواهید بود با سرمایه ای اندک، معاملات بزرگ و سودآوری داشته باشید. البته توجه نمایید که عدم استفاده صحیح از اهرم نیز، می تواند سرمایه شما را در معرض ریسک بزرگی قرار دهد.

از دیگر مزایای مهم فعالیت در بازار فارکس، بهره مندی از امکان انجام معاملات دو سویه می باشد. به عبارت دیگر به واسطه این ویژگی، قادر خواهید بود تا معاملات خود را به دو شکل خرید و یا فروش فعال نموده و در نتیجه از هر دو حالت بازار (رشد و یا ریزش) کسب سود نمایید.

فرصت های بی شمار معاملاتی نیز یکی دیگر از ویژگی های برجسته بازار فارکس محسوب می گردد که به واسطه حجم بالای معاملات انجام شده و نقدینگی بالای بازار، این اختیار را خواهید داشت که بنا به روحیات و سلیقه خود، در تایم فریم مورد نظر (از یک دقیقه گرفته تا یک ماه)، به انجام معاملات بپردازید.

آموزش ورود به بازار فارکس

خوشبختانه ورود به بازار فارکس امر چندان پیچیده ای نبوده و لذا در این بخش قصد داریم فرآیند ورود به این بازار را با بیانی ساده و طی دو مرحله شرح دهیم.

۱. انتخاب بروکر

اولین مسئله ای که هنگام ورود به بازار فارکس با آن مواجه خواهید شد انتخاب بروکر می باشد. دقت داشته باشید علیرغم وجود برورکرهای مختلف، بایستی بروکری انتخاب گردد که دارای شرایط و استانداردهای لازم باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از راهنمای انتخاب بروکر استفاده نمایید.

۲. افتتاح حساب معاملاتی

گام دوم افتتاح حساب معاملاتی در بروکر مورد نظر می باشد. در این گام بایستی حساب های معاملاتی مختلف را بررسی نموده و حسابی که با شرایط مورد نظر شما سازگارتر می باشد را انتخاب نمایید. چنانچه تاکنون تجربه فعالیت در بازار فارکس را نداشته اید، توصیه می گردد برای مدتی فعالیت خود را با حساب های دمو آغاز نموده تا با شرایط این بازار بیشتر آشنا گردید.

در نهایت با انجام این دو گام، شما به بازار فارکس وارد شده اید. همانطور که ملاحظه فرمودید به طور کلی ورود به بازار فارکس امری ساده اما همراه با ظرافت های خاص (انتخاب بروکر و حساب معاملاتی مناسب) می باشد.

آموزش های لازم جهت شروع معامله گری در فارکس

حال در این قسمت قصد داریم به بررسی آموزش های لازم جهت شروع معامله گری در فارکس بپردازیم. در واقع پیش از ورود به بازار فارکس موارد و نکات زیادی وجود دارد که باید آموخته شود اما به طور کلی این موارد را می توان در سه حوزه زیر قرار داد:

 تحلیل تکنیکال: شامل آنچه از حرکات قیمت بر روی چارت های قیمت مشاهده می نمایید. تمامی مواردی که بر اساس گذشته حرکتی قیمت در نظر گرفته می شود (شامل نواحی حمایت، مقاومت و …) تماما در این حوزه قرار می گیرند.

تحلیل بنیادی (فاندامنتال):‌ شامل بررسی اخبار مختلف اقتصادی و تحلیل نتایج و پیامد های هر کدام بر اقتصاد می باشد.

مدیریت سرمایه: از آنجا که قطعیت در بازارهای مالی وجود ندارد، لذا مدیریت سرمایه تنها راز بقای شما در بازار خواهد بود.

از آنجا که مسیر یادگیری انتهایی ندارد، چنانچه به مباحث بالا تسلط کامل دارید، آموزش فارکس پیشرفته مهارت شما را در دنیای معامله گری متحول خواهد نمود.

معامله گری در فارکس

در این قسمت قصد داریم به چند نکته جهت معامله گری در فارکس بپردازیم.

۱. در تیم برندگان باشید

در بازار صعودی، غالب خریداران در حال سود بردن از وضعیت بازار بوده و بالعکس در بازار نزولی نیز اکثر فروشندگان در سود می باشند. از همین رو، کافیست پیش از ورود به بازار، شرایط را سنجیده و اصطلاحا ببینیم تیم برنده در کجا قرار گرفته و مطابق با آن عمل نماییم. همسو با بازار بودن یک اصل مهم در معامله گری می باشد.

۲. از بازار انتقام نگیرید

شکست همیشه جز جدایی ناپذیر زندگی انسان بوده و در بازارهای مالی هم همینطور است. شکست بخشی از فرآیند معامله گری است و نباید انتظار داشت تمام معاملات با سود قابل توجهی بسته شوند. پس با توجه به تجربه و تخصص خود در بازار، انتظار منطقی داشته باشید و در صورت ضرر در یک یا چند معامله، آرامش خود را حفظ نمایید.

۳. دو بار فکر کنید و یک بار عمل!

سعی کنید در بازار همواره سنجیده عمل نموده و معاملات خود را صرفا به یک اندیکاتور یا پارامتر خاص محدود نکنید. بازار یک محیط پیوسته است پس بایستی آن را همانطور که هست به صورت پیوسته و با دید باز مورد بررسی قرار داد. عوامل مختلف را بسنجید و سپس نسبت به ورود یا عدم ورود به معامله تصمیم گیری نمایید.

در نهایت از این که تا پایان این مطلب همراه ما بودید سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

☑ این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید