چه تعداد خانواده در کشور مسکن ندارند؟

    کد خبر :1040902
خانواده کشور مسکن

به گفته رئیس سازمان ملی زمین و مسکن، در بخش مسکن با توجه به ثبت‌نامی که از متقاضیان واجد الشرایط کشور صورت گرفته، بیش از ۴.۵ میلیون خانواده ثبت‌نام کرده‌اند و طبق بررسی‌ها این خانواده‌ها تسهیلات دریافت نکرده‌اند و فاقد مسکن هستند.

مهندس ارسلان مالکی – معاون وزیر راه و شهرسازی – در دوازدهمین کنفرانس ملی سازه و فولاد و اولین کنفرانس ملی نوردکاران فولادی، به عدم تسهیلات در بخش‌هایی در مسکن ثبت‌نامی اشاره کرد و گفت: در بخش مسکن ثبت‌نامی که ما از متقاضیان واجد الشرایط کشور داشته‌ایم بیش از ۴.۵ میلیون خانواده ثبت نام کرده‌اند و طبق بررسی‌های ما این خانواده‌ها در جهاتی تسهیلات دریافت نکرده‌اند و فاقد مسکن هستند و ما این مطلب را با مدارک و مستندات ارائه می‌کنیم.

وی به اراده دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم مصمم است و اراده کرده که این جهش را برطرف کند. در طرح نهضت مسکن ملی تاکنون حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد شروع شده است و تاکنون در وزارت راه و شهرسازی بیش از ۳۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها مهیا شده و در اختیار افراد قرار گرفته است.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: در سازمان ملی مسکن ۲۵ هزار هکتار پروژه شروع کردیم و بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر جاده سازی شده و این کار بسیار بزرگی بوده است.

وی در ادامه گفت: ما هر چقدر قیمت تمام شده را بیشتر کنیم فشار را روی متقاضی آورده‌ایم؛ بنابراین قیمت تمام شده بسیار برای ما مهم است؛ آسایش و امنیت در بخش مسکن مهم است و خوشبختانه صنعت فولاد این جاذبه را دارد.

وی خاطر نشان کرد: ما در دولت و حاکمیت وصف مقررات و قوانین را در بخش‌هایی انجام داده‌ایم و یکسری چالش‌های ریزی است که باید توسط دولت برطرف شود و تسهیلات بانکی باید جوری تنظیم شود تا شرکت ها بهتر خرید کنند تا این جاذبه در سازه های فولادی بیشتر شود.

مالکی افزود: در تولید سازه‌ها برای مسکن باید دقت داشته باشیم و نظارت و تقویت تولید این سازه‌ها مهم است؛ در فضای رقابتی سازه های فولادی کسی که کار باکیفیت ارائه می‌دهد باید رتبه آن مشخص شود و این کار مشترک دولت و شماها است.

 اکوایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید