چهارمین دور مذاکرات مستقیم آمریکا و طالبان به زودی برگزار می‌شود

    کد خبر :335999

بر اساس گزارش های تایید نشده قرار است چهارمین دور مذاکرات مستقیم طالبان و آمریکا به زودی برگزار شود.

به گزارش بازتاب به نقل از جمهور، بر اساس گزارش‌های تایید نشده قرار است که چهارمین دور گفتگوهای مقام‌های آمریکایی و نمایندگان طالبان پیش از عید قربان در قطر برگزار شود.

تاکنون مقام‌های آمریکایی، دولت افغانستان و گروه طالبان این گزارش را تایید نکرده اند اما برخی منابع گروه طالبان تایید کرده اند که نمایندگان طالبان تاکنون ۳ بار با «آلیس ولز» معاون وزارت خارجه‌ آمریکا با هدف آغاز گفتگوهای رسمی و هدفمند، دیدار کرده‌اند.

منابع گروه طالبان گفته اند که این گفتگوها به تایید رهبری این گروه صورت گرفته است.

رسانه‌های غربی گزارش دادند که در گفتگوهای نماینده‌های طالبان با معاون وزیر خارجه آمریکا درباره فعالیت آزاد طالبان در ۲ ولایت افغانستان، مشارکت طالبان در قدرت و چگونگی فعالیت پایگاه‌های آمریکا در افغانستان گفتگو شده است.

برخی از اعضای طالبان در گفتگو با رسانه‌های غربی نتایج این نشست را مثبت عنوان کرده اند.

طالبان در حالی خبر ملاقات مقام‌های آمریکایی و نمایندگان خود در قطر را تایید می‌کنند که پیش از این «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به دیپلمات ارشد خود دستور داده بود تا زمینه گفتگوهای مستقیم با طالبان را فراهم سازند.

گروه طالبان از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که تنها با مقام‌های آمریکایی در مورد برقراری صلح در افغانستان مذاکره خواهد کرد.

در همین حال دولت افغانستان و شورای عالی صلح این کشور بارها تاکید کرده اند که مذاکرات صلح به رهبری افغان‌ها پیش برده خواهد شد و هر کشوری که در روند صلح شرکت می کند، نقش تسهیل کننده این روند را به عهده خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید