چند نفر در تجمع ایرانیان مقیم اروپای آلمان حضور داشتند؟

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ ۱۶:۵۳
    کد خبر :948671
تجمع ایرانیان حاضر در اروپا

روز گذشته پایتخت آلمان شاهد اجتماع جمعی از ایرانیان مقیم اروپا و آمریکای شمالی در حمایت از اغتشاشات بود که با تبلیغات گسترده یک هفته‌ای در رسانه های فارسی زبان این تظاهرات در برلین برگزار شد. در این اعتراضات از همه طیف‌های مخالف ایران از جمله منافقین، سلطنت طلبان تا همجنسبازان و تجزیه طلبان حضور داشتند.

علی‌رغم تبلیغات گسترده در رسانه های فارسی زبان و شبکه‌های اجتماعی و حتی آماده سازی وسایل ایاب و ذهاب و غذای رایگان انتظار می‌رفت جمع زیادی از ایرانیان در این اجتماع شرکت کنند اما باز اپوزیسیون نتوانستند تعداد قابل توجهی آدم برای اعتراضات برلین مهیا کنند.

اما تعداد افراد شرکت‌کننده در تجمع روز گذشته باعث عددبازی رسانه‌های فارسی زبان شد؛ مثلا ایران اینترنشنال مدعی شد که حدود 80 هزار نفر در این تجمع شرکت کرده‌اند.

BBC فارسی هم  به نقل از یکی از شرکت‌کنندگان برآورد وی را بیش از 120 هزار نفر در تجمع روز گذشته برلین دانست. این عددسازی‌ها ادامه داشت تا اینکه امروز خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در مقاله‌ای که درباره این اعتراضات منتشر کرد، آمار تقریبی این گردهمایی را به نقل از منابع خود در پلیس برلین 37 هزار نفر اعلام کرد.

این جمعیت 37 هزارنفری همه تجمع‌کنندگان را دربرمی‌گیرد که طبق تصاویر منتشر شده شامل اتباع سایر کشورها از جمله افغانستان و کردهای سایر کشورهاست و جمعیت خالص ایرانی‌ها کمتر از این رقم است.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید