ادامه اظهار نظر درباره فیلم های ابرقهرمانی؛

چرا مارتین اسکورسیزی «جوکر» را نساخت

    کد خبر :638389
چرا مارتین اسکورسیزی «جوکر» را نساخت

مارتین اسکورسیزی در ادامه صحبت‌هایش درباره فیلم‌های ابرقهرمانی در مصاحبه‌ای تلویزیونی با بی‌بی‌سی و نیز یادداشتی که در نیویورک تایمز چاپ شد، درباره فیلم‌های ابرقهرمانی حرف زد.

 

اسکورسیزی دوشنبه عصر با انتشار یک یادداشت در نیویورک تایمز گفت امیدوار است این نوشته نظر او را درباره این که چرا فیلم‌های مارول را به عنوان سینما نمی‌شناسد، روشن کند.

 

وی نوشت: بسیاری از فرانچایزها توسط افرادی که بسیار بااستعداد و هنرمند هستند ساخته می‌شوند. این که این فیلم‌ها برای من جالب نیستند یک موضوع شخصی برمبنای سلیقه و خلق و خوی شخصی من است. شاید اگر جوان‌تر بودم، اگر در دوره متاخرتری بزرگ شده بودم، باید از این فیلم‌ها هیجان‌زده می‌شدم و حتی دلم می‌خواست سازنده آنها باشم.

 

وی در ادامه نظرش درباره این که چرا ادامه‌هایی مانند «انتقام‌جویان» را سینما نمی‌داند گفت این فیلم‌ها برمبنای تحقیقات بازار، سلیقه مخاطب، بررسی‌ها و بازسازی‌ها ساخته می‌شوند تا آماده مصرف باشند.

 

وی افزود اما این فیلم‌ها آن چیزی هستند که فیلم‌های کارگردان‌هایی مانند پل توماس آندرسون، کلر دنی، اسپایک لی، آرا آستر، کاترین بیگلو یا وس آندرسون نیستند. وقتی می‌روم که فیلمی از اینها را تماشا کنم می‌دانم که دارم می‌روم تا وارد تجربه جدیدی شوم و چیزی جدید ببینم.

 

وی تاکید کرد که این فیلم‌ها دنباله‌های فاقد رمز و راز یا خطر عاظفی واقعی هستند.

 

اسکورسیزی افزود این فیلم‌ها محصولاتی هستند که برای مصرف فوری تولید می‌شوند و این دوره، دوره‌ای خطرناک در صنعت سینماست و کمتر از هر زمان دیگری سینماهای مستقل داریم.

 

این کارگردان در عین حال با حضور در یک مصاحبه با بی‌بی‌سی درباره «جوکر» هم اظهار نظر کرد و گفت در چهار سال گذشته وقت زیادی برای این فیلم گذاشت اما در نهایت به این نتیجه رسید که وقت برای ساختن این فیلم ندارد. وی گفت: تاد (فیلیپس) به من گفت مارتی این فیلم توست و من گفتم نمی‌دانم می‌خواهم آن را بسازم یا نه. به دلایل شخصی نمی‌خواستم درگیر آن شوم اما می‌دانم که فیلمنامه خیلی خوب بود.

 

وی از بازی خواکین فینیکس هم تمجید کرد و گفت او فیلم را به یک کار شاخص بدل کرد.

 

سازنده «ایرلندی» در عین حال گفت «جوکر» فیلمی ابرقهرمانی نیست، اما نمی‌داند که اگر قرار بود آن را بسازد در مرحله بعدی شخصیت فیلم به کجا می‌رفت… وی گفت: چون این شخصیت در نهایت به یک شخصیت کمیک بوکی بدل می‌شود. انتزاعی می‌شود. به این معنی نیست که این بد باشد. می‌تواند این طور تغییر کند، اما نه توسط من.

 

او درباره نظرش درباره فیلم‌های ابرقهرمانی باز هم توضیح داد و گفت: پیش‌تر گفتم که فیلم‌های ابرقهرمانی فرم هنری متقاوتی دارند و از دید من با سینما فاصله دارند. ساختن‌شان ساده نیست. افراد بااستعدادی آن‌ها را می‌سازند و بسیاری از جوان‌ها واقعا از آن‌ها لذت می‌برند؛ اما به اعتقاد من آنها به نوعی همان شهربازی هستند.

 

دو سال پیش گفته شده بود اسکورسیزی به عنوان تهیه‌کننده در «جوکر» حضور خواهد داشت و احتمال کارگردانی او هم هست و انتظار می‌رفت تا لئوناردو دی‌کاپریو در نقش جوکر ظاهر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید