چرا دلار در مرز ۵۵ هزارتومان متوقف شده است؟

    کد خبر :1052654
چرا دلار در مرز ۵۵ هزارتومان متوقف شده است؟

روز گذشته معامله‌گران دلار تلاشی دوباره برای ورود به کانال ۵۴ هزار تومان داشتند که ناموفق بود. در ساعات معاملاتی ابتدایی روز قیمت دلار در بازار تهران تا ۵۵ هزار تومان هم کاهش داشت و برخی صرافی‌ها گزارشی مبنی بر معامله دلار در قیمت ۵۴ هزار و ۹۵۰ تومان داشتند.

اما در ادامه معاملات و در ساعت میانی روز، قیمت دلار دوباره به قیمت ۵۵ هزار و ۲۵۰ تومان بازگشت و در این قیمت هم به کار خود در بازار ارز تهران پایان داد. با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد که فعلا عبور از ۵۵ هزار تومان برای قیمت دلار خط حمایتی مقاومی باشد و در نتیجه این امر، برای عبور از آن به پشتیبانی بیشتر نیاز است.

همان‌طور که پیش‌تر در گزارش‌های ارز اشاره شد، بازار فعلا برای رشد یا افت چشمگیر دلیل خاصی ندارد و برای عبور قیمت ارز از حمایت و مقاومت قیمتی، نیاز به اخبار سیاسی و اقتصادی وجود دارد که فعلا چنین اخباری مخابره نشده است.

جو روانی بازار هم فعلا تحت تاثیر موضوعی نیست و قیمت‌ها صرفا بر اساس تقاضای معاملاتی و سوداگرانه بالا و پایین می‌شود. از طرفی رشد قیمتی در برخی از بازارهای جهانی در دسترس موجب شده که بخشی از تقاضای سوداگرانه به سمت این بازارها مانند بازار رمزارزها حرکت کند.

در نتیجه این امر فعلا قیمت ارز در یک کانال خاص درحال نوسان است. بازار طلا هم روز گذشته چندان نوسانات خاصی را تجربه نکرد. قیمت سکه طرح جدید با حدود ۵۰هزار تومان کاهش در قیمت ۳۲ میلیون و ۴۵۰هزار تومان به کار خود پایان داد. قیمت نیم سکه هم حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشته و در آخرین معاملات حدود ۱۸ میلیون تومان معامله شد. قیمت ربع سکه هم هیچ تغییری به نسبت روز گذشته نداشته و در نهایت با ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان کار خود را به اتمام رساند.

دنیای اقتصاد

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید