چرا جوش می‌زنم ؟ بهترین راه حل از بین بردن جوش ( آپدیت 2023 )

    کد خبر :976175

چرا جوش میزنم ؟ در این مقاله به بررسی مهم ترین و رایج ترین دلایلی که باعث به وجود آمدن جوش روی صورت و بدن میشود میپردازیم و همچنین بهترین عصاره های درمانی ساخت فران را به شما معرفی میکنیم که میتواند تا حد خیلی زیادی به از بین رفتن جوش های شما کمک کند . در همین ابتدا خلاصه بخوام بهتون بگم کبد چرب یکی از رایج ترین دلایلی هست که باعث به وجود آمدن جوش میشود . برای حل مشکل کبد چربتان پیشنهاد میکنیم حتما روی کلمه ، داروی کبد چرب ، کلیک کنید و وارد سایت فرطب بشید .

برای مشاوره و سفارش عدد یک را به شماره ۳۰۰۰۵۱۵ پیامک کنید.

تلفن پشتیبانی ۳۲۴۲۴۳۳۰ – ۰۴۴ | کارشناسان ما در ساعات اداری منتظر پاسخگویی و مشاوره به شما هستند.

چرا جوش می‌زنم؟

علت جوش زدن روی صورت چیست؟ هر شخصی زن یا مرد، نوجوان، سن بالا و یا حتی مادران باردار ممکن است جوش‌های ریز و درشتی بر روی صورت خود داشته باشند اما دلایل جوش زدن صورت برای هر شخصی می‌تواند متفاوت از دیگری باشد. آكنه و جوش صورت به علل گوناگونی ایجاد می‌شوند گاهی به علت رژیم غذایی نامناسب است و گاهی به دلیل مشكلات داخلی بدن. در این مقاله از فرطب قصد داریم به سؤال شما درباره چرا جوش می‌زنم؟ بپردازیم؛ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

همچنین خیلی ها مشکل ریزش مو دارند . پیشنهاد میکنیم حتما روی ، رشد سریع مو ، کلیک کنید تا با جدید ترین و بهترین عصاره برای افزایش مو و جلوگیری از ریزش مو هایتان آشنا شوید .

جوش چیست؟

جوش یا آکنه یک زائده کوچک پوستی است و زمانی اتفاق می‌افتد که غدد چربی فعال می‌شوند. جوش‌ها جراحت‌ها و یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غده‌های چربی‌ای هستند که به‌وسیله میکروب‌ها ملتهب و آلوده می‌شوند و در مرحله بعدی، سطح آن‌ها را ترشحات پر می‌کنند.

دلایل ایجاد جوش‌ها

اگر نوجوانی در سن بلوغ باشید موضوع جوش‌های صورت به آزار دهنده‌ترین وضعیت خود در می‌اید، برای پاسخ به سؤال چرا جوش می‌زنم؟ لازم است پیش از هرگونه اقدامی، برای دست یافتن به پوستی بدون جوش و صاف باید ریشه و دلیل اصلی این موضوع را پیدا کنید. ما در ادامه مقاله چرا جوش می‌زنم؟ دلیل ایجاد جوش روی پوست را به شما معرفی می‌کنیم.

حتما پیشنهاد میکنیم این مقاله هم بخوانید : داروی پروستات

برای مشاوره و سفارش عدد یک را به شماره ۳۰۰۰۵۱۵ پیامک کنید.

تلفن پشتیبانی ۳۲۴۲۴۳۳۰ – ۰۴۴ | کارشناسان ما در ساعات اداری منتظر پاسخگویی و مشاوره به شما هستند.

استعداد ژنتیکی (ژن‌ها)

اگر افراد خانواده شما به یک نوع بیماری خاص مبتلا باشند، احتمال اینکه شما هم به آن بیماری گرفتار شوید، وجود دارد؛ در مورد جوش و آکنه بزرگسالان نیز همین طور است؛ در صورتی که در سابقه خانوادگی شما آکنه بزرگسالان وجود دارد، به احتمال بالا شما نیز درگیر آن خواهید بود.

سن بلوغ

همانطور که می‌دانید آکنه، اغلب در سنین بلوغ اتفاق می‌افتد. در دوران بلوغ میزان هورمون‌های بدن و مخصوصاً هورمون‌های جنسی، به حداکثر میزان ترشح خود می‌رسند؛ لذا این هورمون‌ها سبب بالارفتن میزان چربی پوست در کل بدن و علی الخصوص غده‌های چربی درون فولیکول‌های مو می‌شوند. فولیکول‌های مو در سر، قفسه سینه و صورت بیشترین میزان غدد چربی را دارند به همین دلیل، بیشترین جوش‌های پوستی در سن بلوغ در این نواحی ظاهر می‌شوند.

غلظت بالای خون

غلظت بالای خون نیز می‌تواند از دیگر علل شایع بروز جوش‌های پوستی و آکنه باشد؛ بد نیست قبل از اقدام به روش‌های درمانی، یک آزمایش خون بدهید تا فاکتور‌های خونی شما چک شود؛ در صورت مبتلا بودن به غلظت خون، استفاده از دارو‌ها و نکاتی برای رقیق کردن خون، و به تبع آن رفع جوش‌ها، الزامی است.

شرایط شغلی

در شغل‌هایی مانند مکانیکی خودرو که افراد با مواد مخصوص روغنی در تماس هستند، احتمال بروز آکنه و جوش بر سطح پوست بالاتر می‌رود. روغن سطح پوست را چرب کرده و سبب مسدود شدن فولیکول مو و افزایش احتمال رشد میکروب‌ها می‌شود؛ علاوه بر این، استفاده از کلاه و لباس‌هایی دارای یقه‌های تنگ منجر به ضربه‌های مکرر و مالش روی سطح پوست شده و موجب تشدید آکنه می‌شوند.

برای مشاوره و سفارش عدد یک را به شماره ۳۰۰۰۵۱۵ پیامک کنید.

تلفن پشتیبانی ۳۲۴۲۴۳۳۰ – ۰۴۴ | کارشناسان ما در ساعات اداری منتظر پاسخگویی و مشاوره به شما هستند.

روبالشتی یا سطح موبایل کثیف

یکی دیگر از عواملی که سبب تشدید احتمال بروز جوش بر سطح پوست می‌شود، روکش بالشت‌ها و سطح کثیف موبایل است. این موارد به دلیل انتقال باکتری‌ها به سطح پوست، از جمله دلایل ایجاد جوش و آکنه هستند.

مواد آرایشی و بهداشتی نامرغوب

استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی نامرغوب می‌تواند منافذ پوست افراد را مسدود کرده و منجر به ایجاد جوش شود؛ همچنین در زمان تهیه این لوازم، به تاریخ انقضای مواد آرایشی و بهداشتی نیز دقت نمایید و هیچگاه از موادی که تاریخ انقضای آن‌ها گذشته استفاده نکنید. ضمن اینکه جهت پاک کردن آرایشتان حتماً از شوینده‌های مناسب استفاده کنید تا رطوبت پوست شما را حفظ نمایند.

استفاده نکردن از کرم ضدآفتاب

استفاده از ضد آفتاب مناسب به دلیل محافظت پوست در برابر اشعه‌های خطرناک، امری ضروری است.

رژیم غذایی نامناسب

استفاده از غذا‌های شیرین و چرب می‌تواند عامل جوش زدن در نواحی مختلف پوست شما شود. اگر از جمله افرادی هستید که فست فود و غذا‌های آماده زیاد می‌خورید، به قند و شیرینی علاقه‌مندید و شکلات را از برنامه غذایی خود حذف نمی‌کنید، باید منتظر سر رسیدن جوش‌ها و آکنه‌هایتان باشید.

کبد چرب

کبد چرب نیز از دیگر علل بروز جوش‌های پوستی و آکنه است؛ مخصوصاً در صورتی که دچار اضافه وزن هستید و تحرک نمی‌کنید؛ باید به این موضوع شک کنید؛ پس در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرده و با انجام آزمایشات و فاکتور‌های لازم، میزان چربی کبد خود را بررسی کنید. در صورت بالا بودن این میزان، نسبت به درمان اقدام نموده تا جوش‌هایتان نیز رفع شوند.

برای مشاوره و سفارش عدد یک را به شماره ۳۰۰۰۵۱۵ پیامک کنید.

تلفن پشتیبانی ۳۲۴۲۴۳۳۰ – ۰۴۴ | کارشناسان ما در ساعات اداری منتظر پاسخگویی و مشاوره به شما هستند.

فشار‌های عصبی و استرس

بسیاری از محققان بر این باورند که استرس و فشار‌های عصبی بر روی چگونگی پاسخ سیستم ایمنی بدن به انواع باکتری‌ها و عفونت‌ها از جمله عفونت‌های تولید شده با پروپیونی باکتریومِ آکنه و جوش‌ها تأثیرگذار است؛ همچنین در نظر داشته باشید که استرس در بهم زدن تعادل هورمون‌ها و در نتیجه بروز آکنه بسیار اثربخش است.

مصرف قرص‌های ضد بارداری

قرص‌هایی که جهت پیشگیری از بارداری مصرف می‌شوند هم می‌توانند علت بروز جوش‌های صورت شوند و هم یکی از راه‌های درمان جوش باشند. برای مصرف صحیح این قرص‌ها، حتماً پیش از مصرف با یک پزشک متخصص گفت و گو کنید.

وجود برخی بیماری‌ها و استفاده از دارو‌های خاص

به طور معمول، دارو‌های هورمونی و یا دارو‌های مرتبط به مشکلات اعصاب و روان می‌توانند باعث ایجاد جوش و آکنه شوند؛ همچنین وجود بعضی از بیماری‌ها نیز می‌تواند عامل بروز جوش در صورت، بازو‌ها، سینه یا کمر باشند.. در برخی موارد نیز جوش‌های روی باسن نشان‌دهنده مشکلات هورمونی به‌خصوص در آقایان است.

نتیجه‌گیری

در این مبحث سعی کردیم تا جای ممکن به سؤال چرا جوش می‌زنم؟ پاسخ دهیم و موارد اصلی بروز جوش و آکنه را بررسی کنیم؛ ‌امیدواریم مطالعه مطلب فوق درباره علت بروز جوش، برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. در صورت بروز هرگونه پرسش و یا ابهامی کارشناسان مجموعه فرطب آماده پاسخگویی به سؤالات شما مخاطبان عزیز هستند.

برای مشاوره و سفارش عدد یک را به شماره ۳۰۰۰۵۱۵ پیامک کنید.

تلفن پشتیبانی ۳۲۴۲۴۳۳۰ – ۰۴۴ | کارشناسان ما در ساعات اداری منتظر پاسخگویی و مشاوره به شما هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید