اظهارات سخیف ترامپ درمورد ایران/ چرا ترامپ گستاخانه تهدید میکند؟

    کد خبر :752675

روز جمعه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان یک مصاحبه رادیویی بار دیگر اظهارات گستاخانه خود را علیه ایران تکرار کرد‌. ترامپ در این مصاحبه رادیویی خطاب به ایران گفت :«اگر با ما درگیر شوید و اقدام بدی علیه ما انجام دهید بلایی بر سرتان می‌آوریم که نمونه آن را هرگز ندیده‌اید.»

به گزارش گروه بین الملل بازتاب، به نظر میرسد هدف ترامپ این بار انتخاباتی باشد و با نشان دادن ایران به عنوان دشمن مردم آمریکا و نمایش خود در نقش یک ابرمرد که با قلدری تمام در برابر این دشمن می‌ایستد؛ سعی در احیای کمپین انتخاباتی اش داشته باشد؛ کمپینی که این روز ها حسابی از رقیب عقب افتاده است.

ترامپ این بار قصد تحریک ایران را دارد تا شاید بتواند ورق انتخابات را به نفع خود برگرداند. اما این دفعه اول نیست که ترامپ لب به چنین سخنانی باز میکند. گستاخی خصوصیت ترامپ و تهدید دست‌آویز او هنگام استیصال است.

برای درک چرایی این رفتار سخیف ترامپ باید آن را در دو بخش مجزا تحلیل و بررسی کرد:

1- چرا ترامپ گستاخی میکند؟

گستاخی، بی اخلاقی و ناسزاگویی یکی از خصیصه های شخصیتی دونالد ترامپ است؛ خصوصیتی که به طرفداران او هم سرایت کرده و به راحتی می‌توان ترامپیست ها را با این سنگ محک از دیگران تمییز داد.

ترامپ بی نزاکتی را نمایش قدرت می پندارد. به همین جهت مرتبا آن را چه در صحنه سیاست خارجی و چه در فضای سیاست داخلی تکرار میکند.

رییس جمهور فعلی آمریکا بارها به منتقدین و رقبای سیاسی خود در داخل آمریکا فحاشی کرده و آنان را احمق، بی کلاس، نادان، رقت انگیز و مزدور و … خوانده است. ترامپ در بی حرمتی، متحد و غیر متحد نمیشناسد؛ او بارها به سران کشور های مختلف بی احترامی کرده است.

در نشست جی ۷ به شکلی کنایه آمیز جلوی انگلا مرکل آبنبات انداخت و گفت:«بیا، این برای تو، دیگر هیچ وقت نگو که من به تو چیزی نداده ام.»

بحث خرید گرینلند را در فضای مجازی و حقیقی به میان آورد و وقتی نخست وزیر دانمارک در واکنشی ملایم گفت:« امیدوارم ترامپ این موضوع جدی گفته نشده باشد.» ترامپ با گستاخی تمام دیدار بعدی با مقامات دانمارک را لغو کرد.

همین چند وقت پیش با رفتاری تحقیر آمیز و خارج از قواعد و عرف های رایج در عرصه بین الملل در کاخ سفید با رییس جمهور صربستان برخورد کرد‌‌.

 

ترامپ جدای از همتایان سیاسی، به ملل مختلف هم توهین میکند؛ برای مثال در جلسه‌ای با حضور نمایندگان کنگره در اشاره به مهاجرانی که از هائیتی و بعضی از کشور‌های آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده اند گفته بود که چرا این مردم از کشور‌هایی که چاه توالت هستند را به اینجا راه می‌دهیم؟

همانطور که گفته شد؛ گستاخی بخشی از الگوی رفتاری ترامپ است؛ که البته در آمریکا صدای سیاستمداران، صاحبنظران و رسانه ها را در آورده است؛ چرا که چنین رفتارهایی لطماتی جدی به وجهه آمریکا وارد کرده است و با وجود رقبایی نظیر چین در صحنه بین‌الملل، تبعات جبران ناپذیری برای آمریکا خواهد داشت.

2- چرا ترامپ تهدید می‌کند؟

ترامپ از تهدید به عنوان ابزاری برای تحریک مخاطب به واکنش و سرسخت نشان دادن خود استفاده میکند و تقریبا هر بار مستاصل می شود تهدید را شروع میکند تا راهی برای خروج از مخمصه بیابد؛تهدید هایی که اکثرا توخالی هستند.

پس از هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران، ترامپ تهدید کرد که ۵۲ نقطه ایران را مورد هدف قرار می دهد؛ که بعدا با نمایشی مضحک از منصرف شدن خود گفت.

قبل از موشک باران پایگاه عین الاسد، تهدید کرد که اگر به هر پایگاهی از آمریکا حمله شود جواب آمریکا حمله با سلاح های پیشرفته خواهد بود؛ اتفاقی که هرگز صورت نگرفت.

کره شمالی را به حمله نظامی تهدید کرد؛ یک تهدید پوچ دیگر. تهدید کرد که از پیمان ناتو خارج می شود اما خارج نشد.

جیمز کومی اداره کننده سابق اف بی آی را تهدید کرد که اسنادی علیه ش منتشر خواهد کرد. (اسنادی که وجود نداشت) و ۱۱ مرتبه هیلاری کلینتون را تهدید کرد که او را به زندان می اندازد.

وقتی توییتر روی توییت های ترامپ برچسب واقعیت سنجی زد، ترامپ تهدید کرد که توییتر را می بندد؛ اتفاقی که هیچگاه رخ نداد.

فهرست تهدید های توخالی ترامپ فهرستی بسیار بلند بالاست. او سابقه تهدید خبرنگاران و عکاس ها را هم دارد.

در نهایت باید گفت: این روزها ترامپ به دنبال دوختن کلاهی از نمد اختلاف ایران و آمریکا برای خود است و سعی دارد با تحریک ایران تنشی ایجاد کرده و خود را قهرمان ملی جلوه دهد، تا مگر با این شوک بتواند از رقیب خود سبقت بگیرد. به همین دلیل شاید بهترین استراتژی برای اظهارات وقیحانه ترامپ همان گزینه ای است که از سوی ایران انتخاب شده است؛ پاسخ محکم دستگاه دیپلماسی و بی توجهی به تهدیدهای او.

 

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. سعيد گفت:

    مثل ايتاليايي ميگويد: سگي كه زياد پارس ميكند ، گاز نميگيرد

دیدگاهتان را بنویسید