چرایی بسته شدن سایت ایران خودرو پس از آغاز ثبت نام

    کد خبر :684389

شرکت ایران خودرو چند روزی است که به مناسبت فرارسیدن دهه فجر، ثبت‌نام و پیش‌فروش انواع خودروهای تولیدی خود را آغاز کرده است. این در حالی است که همزمان با مراجعه متقاضیان به سایت این شرکت، اما متأسفانه سایت این شرکت بسته شده و امکان انجام فرایند ثبت‌نام خودرو وجود ندارد.

با آغاز زمان پیش فروش ثبت نام به مناسبت دهه فجر در سایت ایران‌خودرو، بسیاری از متقاضیان نسبت به بسته بودن این سایت گلایه کردند. در رابطه با این موضوع افراد زیادی با تماس گرفتند و نسبت به روند پیش آمده انتقاد کردند و تقاضای پیگیری این موضوع را داشتند. به گفته این افراد در حال حاضر امکان ثبت‌نام در این سایت وجود ندارد و این گروه نتوانسته‌اند خودروی مورد نظر خود را ثبت‌نام کنند.

حال خبرنگاران این موضوع را از مسئولان ایران خودرو پیگیری کرده است که به گفته مدیرعامل این شرکت، بسته شدن سایت به دلیل تقاضای بالا و تکمیل ظرفیت است.

بسته شدن سایت ایران خودرو پس از آغاز ثبت نام

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در این باره گفت: اتفاقات خیلی خوبی در صنعت خودرو افتاده است. در ۱۵ ماه اخیر از مرداد سال گذشته تا پایان آذر امسال، بالاترین تولید خودرو را داشته‌ایم.

مقیمی درباره بسته شدن سایت ایران خودرو پس از آغاز ثبت نام، بیان کرد: افراد زیادی متقاضی دریافت خودرو هستند که پس از اعلام شروع ثبت نام، به این سایت مراجعه می کنند. حال حساب کنید از ۹۹ هزار نفری که به سایت مراجعه کردند، هزار و ۲۵۰ نفر خودرو را تحویل گرفتند و آن‌ها هیچ نمی‌گویند که ما خودرو را گرفته‌ایم، اما آن ۹۸ هزار نفری که نگرفتند همه جا اعلام می‌کنند که سایت زود بسته شده است و برای ما نتیجه نداشت.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: با این حال برای اینکه این شرایط را مناسب تر پیش ببریم، در تلاش هستیم تا مدل کار را مقداری تغییر دهیم. با استفاده از این مدل دیگر این مسائل کاملا رفع و رجوع می‌شود و در رابطه با این موضوع آرامش بیشتری به سطح جامعه برمی‌گردد.

مشکلات خودروسازان رفع خواهد شد

او در خصوص مشکلات خودروسازان، گفت: ما در تلاش هستیم تمام مشکلاتی که در گذشته نقطه ضعف‌مان بوده است را حل و فصل کنیم که هم نیاز به زمان و هم به منابع دارد. مدتی است که در تحویل خودروهایمان تأخیر داشته‌ایم که این به دلیل کاهش تولید و تولید ناقص بوده است.

مقیمی افزود: اکنون هیچ نگرانی در تأمین قطعات نداریم. ۲۳ مورد از قطعاتی که از خارج کشور خریداری می‌شد در حال حاضر در داخل کشور تأمین می‌کنیم و به تولید انبوه رسیده است، ۱۲ قطعه هم در حال تست هستند که به زودی روی خط تولید خواهند آمد.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به روند انبوه‌سازی محصولات گفت: برای انبوه‌سازی محصول چند مرحله تست داریم که در صورت نهایی شدن، فرمان تولید انبوه‌سازی آن صادر خواهد شد و سازنده هم شروع به تولید انبوه می‌کند و به دنبال آن ما هم ورود آن کالا را به داخل کشور محدود می‌کنیم. علاوه بر این دیگر آن کالا را از خارج کشور خریداری نمی‌کنیم و از تولید داخل استفاده خواهیم کرد که انگیزه خوبی هم برای سازندگان می‌شود.

مدیرعامل ایران خودرو بیان کرد: نسبت به ۱۵ ماه گذشته، توانستیم ثبت رکورد تولید خودرو را بزنیم و تولید را به ۴۰ هزار و ۴۰۰ عدد رسانده‌ایم که این موضوع نشان می‌دهد ظرفیت تولید را به ۲ هزار دستگاه در روز رسانده‌ایم. پیش‎‌بینی ما این است که ظرفیتمان را حتی به ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه در روز برسانیم.

مقیمی در خصوص مشکلات موجود در این صنعت، افزود: هم‌اکنون با مقداری محدودیت در حمل مواجه شده‌ایم، یعنی تعدادی خودرو را تجاری کرده‌ایم و قصد داریم آنها را سریع‌تر تحویل دهیم اما ظرفیت سیستم حمل‌ و نقل کشور تکمیل شده است. به همین دلیل سرعت عمل را افزایش داده‌ایم، حتی در روز‌های تعطیل چون پنجشنبه و جمعه کار را انجام می‌دهیم و مردم می‌توانند به کارخانه یا نمایندگی مراجعه و خودرویشان را دریافت کنند.

مدیرعامل ایران خودرو درباره طرح فروش فوری محصولات، گفت: آخرین طرح فروش فوری مربوط به تاریخ ۲۵ آذر بود که هزار و ۲۵۰ خودرو ارائه شد که ۹۹ هزار و ۴۷ نفر متقاضی شدند یعنی قریب به ۱۰۰ هزار نفر برای خرید هزار و ۲۵۰ خودرو‌ به سایت مراجعه کردند و البته درگاه‌‌هایمان با محدودیت‌هایی مواجه شد.

او در پایان در خصوص احتمال افزایش قیمت خودرو، گفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت خودرو نداریم، قیمت را سازمان حمایت اعلام کرده است و ما کوچکترین تخطی از آن نخواهیم کرد.

با این حال پس از شروع ثبت نام مجدد پیش فروش محصولات ایران خودرو، متقاضیان محصولات این شرکت نسبت به بسته شدن سایت در موعد مقرر اعلامی، معترض‌اند. برخی از این متقاضیان اذعان کرده‌اند که با وجود داشتن اینترنت پرسرعت امکان ثبت نام برایشان میسر نشده است.

انتظار می‌رود که زین پس با اجرایی شدن روش جدید بتوان در سایت این شرکت اقدام به پیش خرید خودرو کرد تا متقاضیان به راحتی بتوانند پیش ثبت نام خود را انجام دهند.

منبع: جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید