حسینعلی شهریاری: پیگیری مواد مرتبط با سلامت از اولویت‌های مهم

    کد خبر :800649

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، نظارت بر حوزه دارو و پیگیری مواد مرتبط با حوزه سلامت در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه را از اولویت‌های این کمیسیون در سال ۱۴۰۰ دانست.

حسینعلی شهریاری گفت: قرار بود از آغاز مجلس یازدهم اجرای قانون برنامه ششم را پیگیری کنیم، اما متاسفانه به دلیل کرونا نشد.

وی با انتقاد از اینکه حتی ۲۰ درصد از قانون برنامه پنجم و ششم هم عملیاتی نشده است، افزود: بسیاری از مصوبات حوزه سلامت اجرایی و عملیاتی نشده و تلاش خواهیم کرد پیگیری آن‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

شهریاری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ نظارت‌ها را تشدید خواهیم کرد، ادامه داد: نظارت بر حوزه دارو مورد توجه جدی کمیسیون است؛ برخی از دارو‌ها توسط وزارت بهداشت وارد می‌شوند، اما مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد که در بازار آزاد عرضه می‌شوند.

نماینده مردم زاهدان یادآور شد: باید بررسی شود که چرا دارو از سیستم دولتی، داروخانه‌ها یا شرکت‌های پخش خارج و در بازار سیاه به فروش می‌رسد به طور قطع بر این موضوع نظارت جدی‌تری خواهیم داشت.

به گزارش صدا و سیما ،وی ادامه داد: فردا دوشنبه با حضور مسئولان مربوطه وضعیت تولیدات تجهیزات پزشکی را برای تحقق شعار سال بررسی خواهیم کرد و به این موضوع ورودی جدی خواهیم داشت تا بتوانیم برای تولید داخل به نتیجه‌ای برسیم و آن را سامان دهیم و تقویت کنیم. همچنین از کارشکنی دولتی‌ها در تولید تجهیزات پزشکی جلوگیری کنیم و برای تقویت بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های دانش بنیان گام برداریم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید