استاندار خوزستان:

پیکرهای زیر آوار متروپل تا 24 ساعت آینده تعیین تکلیف می شوند

    کد خبر :914826
پیکرهای زیر آوار متروپل تا 24 ساعت آینده تعیین تکلیف می شوند

استاندار خوزستان گفت: در ٢۴ ساعت آینده تکلیف سایر پیکرهای احتمالی گرفتار در آوار متروپل مشخص خواهد شد.

صادق خلیلیان بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهار جناح را برای کار آواربرداری آماده کرده‌ایم که بخش اول کار به پایان رسیده و در حال اتمام بخش دوم کار هستیم.

وی افزود: پس از این مرحله، وارد بخش سوم که تعیین تکلیف باقی‌مانده ساختمان است، خواهیم شد و با پیدا کردن پیکرهای احتمالی، این بخش از کار به اتمام می‌رسد.

استاندار خوزستان با اشاره به نظر کارشناسان مبنی بر تخریب باقی‌مانده ساختمان متروپل عنوان کرد: بر اساس نظر کارشناسان، این ساختمان مقاومت کافی را ندارد و باید تکلیف آن مشخص شود.

خلیلیان گفت: در ٢۴ ساعت آینده تکلیف سایر پیکرهای احتمالی گرفتار در آوار متروپل مشخص خواهد شد.

وی افزود: دادستان برای افرادی که ٢٠ – ٣٠ درصد این ساختمان را خریداری کرده بودند، سازوکاری مشخص کرده است. برخی از خانه‌های اطراف متروپل نیز امکان سکونت ندارند که باید پس از مراجعه این خانواده‌ها به فرمانداری، فضای دیگری برای سکونت آنها در نظر گرفته شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: مجموعه کارهایی برای پرداخت دیه حادثه‌دیدگان، جانباختگان و کارگران مشغول در این هلدینگ سازماندهی شده است. دفتری تحت نظر دادستان در منطقه آزاد اروند برای مراجعات مردمی مشخص شده است و با توجه به اینکه دادستانی کلیه اموال مالک متروپل را توقیف کرده است، بنابراین همه اموال برای پرداخت خسارات محفوظ باقی می‌ماند.

به گزارش مهر، وی گفت: ١٣ نفر از عوامل شامل برخی از مقامات شهری فعلی و اسبق دستگیر شده‌اند که رسیدگی به کار آنها در حال انجام است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید