پیونگ یانگ: نظام‌ ما با فشارهای نظامی – اقتصادی آمریکا سرنگون نمی‌شود

    کد خبر :529756
پیونگ یانگ

مقام ارشد کره شمالی با انتقاد از سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا، بر استواری کشورش مقابل فشارهای واشنگتن تاکید کرد.

«چو سون هوی»، معاون اول وزیر خارجه کره شمالی سه شنبه به شدت از سخنان اخیر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا انتقاد کرد و گفت، واشنگتن نمی‌تواند نظام ما را روش‌های نظامی سرنگون سازد.

به نوشته شماره سه شنبه وبگاه «ان کی نیوز» وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی بی اس» گفته بود، این مسیر ناهموار و چالش‌برانگیز خواهد بود. امیدوارم که فرصت دیگری برای گفت‌وگوی جدی پیدا کنیم تا در مورد اینکه چطور باید این مسئله را پیش ببریم، گفت‌وگو کنیم.

به گزارش فارس،چون سوی هون سه‌شنبه با محکوم کردن سخنان پامپئو و «خطرناک» توصیف کردن پیشنهادهای وی گفت که پیونگ یانگ زمانی آماده رها کردن برنامه‌های هسته‌ای خود است که آمریکا نیز از خود انعطاف بیشتری نشان دهد.

این مقام ارشد کره‌ای گفت: «اراده ما در خلع سلاح هسته‌ای، بدون تغییر باقی خواهد ماند و در زمان مناسب این کار را اجرا می‌کنیم، اما این امر تنها در شرایطی که آمریکا روش فعلی محاسبات خود را تغییر و مواضع خود را اصلاح نماید، امکان پذیر است.»

وی ادامه داد: «این یک ایده بسیار احمقانه و خطرناک است که آمریکا نظام ما را با استفاده از روش‌های نظامی و حداکثر فشار و محدودیت اقتصادی سرنگون سازد.»

این دیپلمات ارشد کره شمالی با ذکر سخنان «کیم جونگ اون» رهبر این کشور گفت، پیونگ یانگ زمانی آماده برگزاری نشست سوم با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکاست که توافقی منصفانه برای دو کشور را در برداشته باشد.

یک مقام دیگر کره شمالی نیز روزهای گذشته با انتقاد از مواضع پامپئو گفت، تا زمانی که وزیر خارجه آمریکا مسئول مذاکرات باشد، پیونگ‌یانگ با واشنگتن مذاکره نمی‌کند و آمریکا باید فردی «کار کشته» را به عنوان مسئول مذاکرات معرفی کند.

کره شمالی و آمریکا تاکنون دو نوبت مذاکرات هسته‌ای در سنگاپور و ویتنام برگزار کرده‌اند که به دلیل درخواست‌های غیرمعقول ترامپ تاکنون با شکست مواجه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید