پیوند موفقیت آمیز قلب خوک دستکاری شده به بیماران مرگ مغزی

    کد خبر :924233
قلب خوک

دانشمندان دانشگاه نیویورک (NYU) قلب خوک را به دو فرد مرگ مغزی پیوند زدند و این عمل موفقیت آمیز بود. تلاشی که اگر ثمربخش باشد، پیشرفت بزرگی در آینده پزشکی خواهد محسوب می‌شود.

بازتاب-تیم NYU Langone Health روز سه شنبه اعلام کرد قلب‌های دستکاری شده ژنتیکی به دو نفر که اخیراً مرگ مغزی کرده بودند و تحت پشتیبانی دستگاه تنفس مصنوعی قرار داشتند، پیوند داده شد.

این اقدامات در می و ژوئن سال جاری انجام شد و هر گیرنده به مدت سه روز تحت نظر بود. به گفته تیم تحقیقاتی، هیچ نشانه‌ای از رد زودهنگام مشاهده نشد و قلب‌ها با داروهای استاندارد پس از پیوند و بدون پشتیبانی مکانیکی اضافی به طور طبیعی کار می‌کردند.

پیوند موفقیت آمیز قلب خوک دستکاری شده به بیماران مرگ مغزی -1

قلب‌ها از خوک‌هایی گرفته شد که دارای 10 تغییر ژنتیکی بودند و چهار تغییر برای جلوگیری از طرد و رشد غیر طبیعی اندام و شش مورد برای جلوگیری از اختلال ناشی از ناسازگاری بین خوک و انسان‌ها.

دکتر نادر معظمی، مدیر جراحی پیوند قلب در NYU Langone گفت: “هدف ما ادغام اقدامات مورد استفاده در پیوند قلب معمولی و روزمره است، تنها با یک عضو غیر انسانی که بدون کمک اضافی از دستگاه‌ها یا داروهای آزمایش‌نشده به طور طبیعی عمل می‌کند.”

اقدامات تیم او چند ماه پس از مرگ دیوید بنت، اولین فردی که قلب خوک اصلاح شده ژنتیکی را دریافت کرد، انجام گرفت. به گفته محققان، برای آزمایش‌های فعلی، NYU قلب‌هایی را از خوک‌هایی که توسط شرکت بیوتکنولوژی Revivicor مهندسی شده بود، تهیه کرد و با استفاده از یک پروتکل نظارتی پیشرفته، آن‌ها را از نظر ویروس غربال‌گری نمود.

قلب‌ها شواهدی از ویروس خوک به نام سیتومگالوویروس خوکی که در خون بنت(فرد دریافت کننده نخست که مرده است.) شناسایی شده بود و ممکن است در مرگ او نقش داشته باشد، نشان ندادند.  تیم NYU گفته است که طی آزمایش‌هایی انجام گرفته از بیماران مرگ مغزی، هیچ وجود سیتومگالوویروس خوک در هر دو مورد مشاهده نشد و افزود که پروتکل‌های سختگیرانه برای جلوگیری از انتقال احتمالی نیز انجام شد.

پیوند موفقیت آمیز قلب خوک دستکاری شده به بیماران مرگ مغزی -2

اتاق عمل مورد استفاده برای این مطالعه نیز در آینده فقط برای تحقیقات پیوند خارجی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. دکتر رابرت مونتگومری، مدیر موسسه پیوند Langone NYU، گفته است که مطالعات با اهداکنندگانی که اخیراً فوت کرده‌اند برای جمع‌آوری داده‌های انسانی اضافی مورد نیاز برای پیشرفت این زمینه بسیار مهم است.

او مطرح کرد: “هدف بزرگ ما رسیدگی به کمبود اعضای بدن و ارائه گزینه دیگری برای بیش از 100000 نفر در سراسر کشور است که منتظر آن هدیه نجات بخش هستند.”

پارادایم اهدای کل بدن، زمانی که اهدای عضو گزینه مناسبی نیست، برای پیشبرد این کار بسیار اهمیت دارد. این نوع پیوندها همچنین آموزنده‌تر هستند زیرا بیوپس بیشتری را می‌توان انجام داد. دکتر مونتگومری بیان کرده: “ما توانستیم در زمان واقعی همه چیزهایی را که در آن دوره 72 ساعته در حال وقوع بود، ثبت کنیم.” ناگفته نماند که محققان دانشگاه نیویورک در سال 2021 نیز کلیه خوک را به دو گیرنده مرگ مغزی پیوند زدند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید