فرصت پیش ثبت‌نام میان پایه‌های مدارس شاهد تا ۱۰ مرداد

    کد خبر :830785
فرصت پیش ثبت‌نام میان پایه‌های مدارس شاهد تا ۱۰ مرداد

پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان متقاضی ثبت‌نام در پایه‌های میانی مدارس شاهد در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تا دهم مرداد ماه انجام می‌شود.

طبق اعلام اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش در شبکه شاد، پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان از طریق سامانه پادا http://pada.medu.ir انجام می‌گیرد.

هم‌اکنون دانش‌آموزان متقاضی می‌توانند در سامانه پادا از قسمت «پیش ثبت‌نام» تا دهم مرداد ماه در مدارس شاهد پیش ثبت‌نام خود را انجام دهند. مدیران مدارس شاهد می‌توانند مطابق بخشنامه پس از اتمام مهلت ثبت‌نام در صورت داشتن ظرفیت، بررسی مدارک را آغاز کنند.

به گفته رزاقی، مدیرکل مدارس شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش، مدارس شاهد با مدارس عادی تفاوتی ندارند و فقط در ثبت‌نام تابع ضوابط خاصی هستند. این مدارس، جزو مدارسی هستند که به‌عنوان «نماد و الگوی ارزش‌های انقلابی» مطرح هستند و خانواده‌ها از ثبت‌نام در این مدارس برای تربیت فرزند خود احساس امنیت دارند.

مدارس شاهد ویژه دانش‌آموزان شهدا و ایثارگران است. ۷۳ درصد جمعیت مدارس شاهد از خانواده‌های شاهد و ایثارگران و مابقی از دانش آموزان نخبه علمی و برگزیدگان و خیرین مدرسه‌ساز است.

ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد به‌صورت امتیازبندی است و جامعه هدف این مدارس در درجه اول فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان (بالای ۲۵ درصد) و فرزندان آزادگان هستند و در رده دوم اولویت ثبت‌نام با ایثارگران (فرزندان جانباز زیر ۲۵ درصد، نوه شهید، برادر شهید، خواهر شهید و نوه ایثارگر) است و در درجه بعدی دانش‌آموزان فرهنگیان، دانش‌آموزان با رتبه‌های علمی و مقام‌های کشوری و دانش‌آموزانی که حافظ قرآن هستند.

به گزارش میزان، در سال ۹۵، حدود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد تحصیل می‌کردند و هرساله پنج درصد به ظرفیت مدارس شاهد کشور اضافه می‌شود. در حال حاضر ۱۳۵۰ مدرسه شاهد در کل کشور فعال است و در سال تحصیلی جدید، حدود ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید