پیش بینی 5 میلیون زائر ایرانی در اربعین حسینی

    کد خبر :929249
ثبت‌نام قطعی سفر اربعین در سامانه سماح بعد از عاشورا

علی حدادی؛ سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، اظهار داشت: در جلسه امروز از وزیر کشور دعوت شده بود تا به منظور پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در جلسه حضور یابد که با توجه به وقوع سیل در نقاط مختلف کشور و مأموریتی که وزیر در این حادثه بر عهده دارد، نتوانست در جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها حاضر شود.

وی بیان کرد: رئیس ستاد اربعین کشور و اعضای این ستاد در جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها حاضر شدند و گزارشی را درباره میزان آمادگی برای برگزاری مراسم اربعین به نمایندگان ارائه کردند.

حدادی اظهار داشت: از ۱۶ تا ۳۱ شهریور مراسم اربعین برگزار خواهد شد که طبق مباحث مطروحه در این جلسه، برنامه ریزی های لازم برای آمادگی از حضور زائران در مراسم اربعین انجام شده و در زمینه حمل و نقل هم برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس متذکر شد: در سال ۹۸ حدود ۳ میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی حضور یافتند که پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر ۴ تا ۵ میلیون زائر از مرزهای مهران و ایلام راهی کربلا شوند و پیش بینی‌های لازم برای تردد زائران اربعین انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین مسئولان نیروی انتظامی در حوزه اقدامات صورت گرفته برای تأمین امنیت و مباحث مربوط به گذرنامه زائران اربعین گزارشی را به ما ارائه کردند.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هلال احمر نیز گزارشی از آمادگی برای استقرار در مرز ارائه کرد. مباحث درمانی کلیه زائران اربعین ایرانی از سوی هلال احمر به صورت رایگان در مرز انجام خواهد شد.

حدادی تاکید کرد: در پایانه‌های مرزی و مبادی خروج و ورود در حوزه‌های ریلی، زمینی و هوایی شرایط برای حضور زائران حسینی مهیاست. ستاد اربعین تدابیر خوبی اتخاذ کرده و اقدامات لازم برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی پیش‌بینی شده است.

مهر/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید