پیش بینی بودجه برای اجرای تعرفه های پرستاری در سال ۹۸

    کد خبر :314529

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری، از پیگیری و رایزنی با وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه جهت پیش بینی بودجه مورد نیاز اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در بودجه ۹۸ خبر داد.

حیدر علی عابدی، علت عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از ۱۱ سال تصویب را کمبود بودجه عنوان کرد و از پیگیری تامین منابع اجرای این قانون از سوی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته از وزارت بهداشت علت عدم اجرای این قانون کمبود اعتبار و بودجه عنوان شد که از آنها تقاضا کردم که بودجه لازم برای اجرای قانون در لایحه بودجه سال ۹۸ دیده شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، افزود: مقرر شد در این ارتباط رایزنی هایی را با سازمان برنامه و بودجه و جلساتی را با نظام پرستاری داشته باشیم تا با هفکری و پیگیری مناسب و در صورت امکان، منابع لازم برای اجرای قانون در لایحه بودجه ۹۸ لحاظ و پیش بینی شود.

وی از پیگیری موضوع اضافه کار اجباری پرستاران از وزیر بهداشت خبر داد و گفت: وزیر بهداشت بر این باور بود که اگر سازمان امور استخدامی کشور مجوز استخدام پرستار را صادر کند پرستاران را از اضافه کار اجباری معاف خواهیم کرد.

عابدی یادآور شد: مقرر شد معاونت پرستاری وزارت بهداشت، نظام پرستاری و همچنین بنده به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری طرحی را تدوین و برآورد کنیم که سالانه چه میزان نیروی پرستار در کشور بازنشسته و تعداد بیمارستان ها چه میزان افزایش می یابد و همچنین برای دست یابی به استاندارد نیروی پرستار تا سال ۱۴۰۴ چه تعداد نیرو باید جذب کنیم.

به گزارش مهر، وی تصریح کرد: مقرر شد بعد از دست یابی به تمامی آمارها و موارد مذکور رایزنی مناسب با سازمان امور استخدامی برای پیش بینی جذب پرستار در ۷ سال آتی در دستور کار قرار گیرد تا تعداد آنها به استاندارد نزدیک شود.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری، یادآور شد: بر اساس محاسبات صورت گرفته تنها در بخش دولتی برای اینکه تعداد پرستار به استاندارد نزدیک شود باید سالانه ۲۰ هزار پرستار جذب کنیم و اگر بخش خصوصی را نیز مدنظر قرار دهیم باید نسبت به جذب سالانه ۲۵ هزار نیرو اقدام کنیم که با این اوصاف در سال ۱۴۰۴ به استاندارد منطقه ای دست خواهیم یافت؛ البته باید برآورد کرد که چه تعداد از این ۲۵ هزار نیرو پرستار و کمک پرستار خواهند بود که باید این مهم در محاسبات بعدی بررسی شود./

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید