پیش‌بینی برداشت 120 تن لیمو ترش عمانی از باغات ماژین

    کد خبر :63257

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر از آغار برداشت لیمو ترش عمانی از سطح باغات مرکبات بخش ماژین این شهرستان خبر داد.

مهندس «طیار فیلی» در گفت و گو با ایسنا، منطقه ایلام، اظهار کرد: برداشت لیمو ترش از سطح ۴ ٠ ھکتار از باغات مرکبات بخش ماژین آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ١٢٠ تن لیمو ترش عمانی به ارزش اقتصادی ٨ میلیارد و 400 میلیون ریال تولید و برداشت و در بازارهای داخلی کشور بالاخص در استان‌های خوزستان و لرستان و کرمانشاه بفروش می‌رسد .

فیلی عمده مناطق باغات لیمو ترش عمانی را در روستاهای ماژین مرکزی، میدان خلف، گدار نمک، وحدت آباد، جواد آباد، ابوذر، هوادول و پشته ماژین عنوان کرد و گفت: کار برداشت لیمو ترش از اواخر تیر ماه سال زراعی جاری آغاز و تا پایان نیمه اول شهریور ماه ادامه دارد .

وی متوسط برداشت این محصول را در هر هکتار ٣ تن عنوان کرد و گفت: تأمین نهاده‌های مورد نیاز باغداران شامل کود شیمیایی، بهره‌مندی از توصیه‌های فنی و مناسب کارشناسان و مروجان کشاورزی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در زمینه‌های تغذیه و ھرس به موقع باغات، توزیع سموم شیمیایی در جهت مبارزه با آفات و بیماری‌های باغی از جمله خدمات ارائه شده به باغداران بخش ماژین بوده است .

مدیر جهاد کشاورزی دره‌شهر افزود: ٢٠٠ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در امر برداشت این محصول در روستاهای حوزه بخش ماژین مشغول فعالیت هستند .

فیلی خاطرنشان کرد: لیمو ترش عمانی به دلیل داشتن خواص اسیدی، ضدعفونی کننده قوی است که در کاهش چربی، متعادل کردن فشار خون و باز شدن عروق بدن نقش بسزایی دارد. این میوه منبع غنی ویتامین c بعنوان یک ماده تقویت کننده زیبایی است و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می‌شود و در مجموع گنجینه‌ای از خواص درمانی و غذایی است .

کل باغات مرکبات شامل لیمو ترش، نارنگی، زیتون، انار، انگور و پرتقال بخش ماژین ۵۵ هکتار است که با توجه به استعداد و پتانسیل‌های موجود در منطقه در صورت تأمین اعتبار ریالی توسعه باغات در این بخش در دستور کار قرار دارد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید