پیشی گرفتن برند Fire-Boltt از سامسونگ در بازار ساعت‌های هوشمند

    کد خبر :997098

به‌لطف افزایش چشمگیر فروش ساعت‌های هوشمند در هند، حالا Fire-Boltt و نه سامسونگ دومین برند پرفروش در بازار است.

طبق جدیدترین آمار فروش ساعت‌های هوشمند در جهان، سامسونگ دیگر دومین برند پرفروش نیست. اگرچه کره‌ای‌ها در فصل اول 2023 با افزایش 15 درصدی فروش در آمریکای شمالی روبه‌رو شده‌اند، اما در بازار جهانی حالا در جایگاه سوم قرار دارند و برند هندی Fire-Boltt جای سامسونگ را گرفته است.

براساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ، برای اولین‌بار شرکت هندی Fire-Boltt توانسته در بازار جهانی از سامسونگ پیشی بگیرد. اگرچه هر دو برند در بازار سهم 9 درصدی داشته‌اند، اما به گفته کانترپوینت، Fire-Boltt توانسته است فروش کمی بیشتری را نسبت به کره‌ای‌ها تجربه کند.

اپل همچنان پرفروش‌ترین برند در بازار ساعت‌های هوشمند است

اپل همچنان بیشترین ساعت‌های هوشمند را در بازار می‌فروشد، بااین‌حال سهم آن در بازار جهانی کاهش یافته است. درحالی‌که کوپرتینویی‌ها در فصل اول 2022 سهمی 32 درصدی در بازار جهانی داشتند، در فصل اول 2023 به سهم 26 درصدی دست پیدا کرده‌اند.


در فصل اول 2022 هواوی سهم 7 درصدی در بازار داشت، اما حالا سهم آن به‌اندازه‌ای کاهش یافته است که در جمع سه برند مطرح بازار قرار ندارد. درحقیقت کانترپوینت آن را در جزو سایر شرکت‌ها قرار داده است.

یکی از دلایل پیشی‌گرفتن Fire-Boltt از سامسونگ، افزایش چشمگیر فروش ساعت‌های هوشمند در هند است. به گفته تحلیلگران، فروش این گجت‌ها در هند رشد سالانه 121 درصدی را تجربه کرده و Fire-Boltt با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌اش، بزرگ‌ترین برنده این رشد است.

اما در حالت کلی بازار ساعت‌های هوشمند کاهش فروش سالانه 1.5 درصد را تجربه کرده. همچنین در این گزارش میزان فروش ساعت‌های هوشمند پرچمدار مانند گلکسی واچ 5 و اپل واچ به‌همراه ساعت‌های هوشمند ارزان‌قیمت و ساده در نظر گرفته شده است؛ بنابراین شاید اگر تنها ساعت‌های هوشمند پیشرفته مدنظر باشند، سامسونگ همچنان در رتبه دوم قرار بگیرد.

دیجیاتو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید