پیشنهاد وزیر آموزش و پروش دوران جنگ درباره امتحانات دانش‌آموزان و کنکور

    کد خبر :707356

شیوع و گسترش ویروسی کرونا در ایران از اول اسفند سال قبل (98) سبب تعطیلی مراکز آموزشی و علمی کشور همچون مدارس و دانشگاه‌ها شد و احتمال می‌رود که این تعطیلی تا اواخر اردیبهشت ادامه یابد.

علی ربیعی سخنگوی دولت 27 فروردین در شبکه خبر گفته بود که تصمیم دولت درباره بازگشایی مجدد مدارس روز یکشنبه هفته آینده (31 فروردین) اعلام خواهد شد.

وی هرچند تاکید داشته بود که دولت هیچ عجله‌ای برای بازگشایی مجدد مدارس و دانشگاه‌ها ندارد اما تلویحا گفته بود که همه چیز به بررسی سامانه شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) دارد.

گلایه‌های مختلفی درباره شبکه آموزشی دانش‌آموزی (شاد) وجود دارد و مسؤولان دستگاه تعلیم و تربیت وعده داده‌اند این مشکلات حل می‌شود؛ حالا باید دید واقعا چه تعداد از خانواده‌ها می‌توانند از شبکه «شاد» استفاده کنند و آیا آموزش و پرورش می‌تواند برای مابقی دانش‌آموزان که این دسترسی را ندارند، برنامه آموزشی مناسبی ارائه دهد؟

سید کاظم اکرمی وزیر آموزش و پرورش در دولت میرحسین موسوی، می‌گوید که «دولت نباید عجله‌ای برای بازگشایی مدارس داشته باشد».

او به ریاست خودش بر وزارت آموزش و پرورش در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اشاره می‌کند و یادآور می‌شود: «ما تجربه جنگ را داریم؛ آن زمان بنده وزیر آموزش و پرورش و آقای دکتر فانی (وزیر سابق آموزش و پرورش) هم در وزارت حضور داشتند و در این زمینه تجربه خوبی دارد ما آن زمان برخی از مطالب غیر ضروری دروس را حذف می‌کردیم.

*درباره برگزاری امتحان دانش‌آموزان در زمان کرونا همچون دوران جنگ عمل کنیم/ دروس غیر ضروری حذف شود

وزیر آموزش و پروش دوران دفاع مقدس بر این باور است که در شرایطی که کرونا گسترش یافته و دانش آموزان در معرض این ویروس قرار می گیرند بهتر است تا برخی از مطالب غیر ضروری دروس و هم دروس غیر ضروری دانش آموزان به طور موقف جهت آزمون و امتحان حذف شود.

*از حجم مباحث در کتب درسی کاسته شود

اکرمی می‌گوید: «مثلا دروس ریاضی، علوم، ادبیات و … جزو دروس مهم و پایه هستند که قابل حذف شدن نیستند بنابراین آموزش و پرورش می‌تواند در وهله نخست دروس اصلی را در شرایط فعلی از دانش‌آموزان امتحان بگیرد و دورس دیگر در زمان بهتر و شرایط بهتر آزمون گرفته شود. یا اینکه برخی از مطالب غیر ضروری کتاب‌ها را حذف و فقط مطالب ضروری و پایه را از بچه‌ها امتحان بگیریم.»

*پیشنهاد برای نحوه برگزاری کنکور 99

او در مورد کنکور سراسری سال ۹۹ نیز پیشنهاد می‌کند: «برای کنکور هم می توان از الان برنامه ریزی کرد تا “نحوه اجتماع زیاد را بشکنیم”؛ مثلا به جای برگزاری امتحان کنکور در یک دانشگاه یا یک سالن بزرگ، حوزه ‌های برگزاری امتحان را بیشتر و اجتماع را هم اندک‌تر کنیم مثلا در همه مراکز آموزشی و مدارس امتحان برگزار کنیم تا سبب اجتماع گسترده در یک محل خاص نشود.»

به گزارش فارس، تا زمان نگارش این خبر، ۷۹ هزار ۴۹۴ نفر به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شدند که از این بین ۵۴ هزار و ۶۴ نفر بهبود یافته و نزدیک به ۵ هزار نفر جان باخته‌اند.

دولت فردا درباره آخرین تمهیدات و پروتکل‌های بهداشتی و از سرگیری برخی از فعالیت‌های اقتصادی قرار است تصمیم خود را اعلام کند. حسن روحانی در جلسه اخیر هیئت دولت به شرایط اقتصادی ایران اشاره کرده و گفته بود که ما همزمان باید با کرونال و بیکاری و فقر بجنگیم.

ایران پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مجددا توسط این کشور تحریم شد؛ این تحریم‌ها پس از خروج دونالد ترامپ از معاهده موسوم به ۱+۵ بین ایران و ۶ کشور انگلیس، روسیه، چین، فرانسه، آمریکا و آلمان صورت گرفت.

آمریکا با ۷۱۰ هزار و ۲۷۲ نفر بیشترین آمار مبتلایان به یوروس کرونا را دارد که ۳۷ هزار و ۱۷۵ آمریکایی به اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند. سیاست‌های ترامپ برای مقابله با کرونا انتقادها به وی را افزایش داده است و نارضایتی ایجاد کرده است. ایران اخیرا از صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی برای مقابله با کرونا درخواست وام ۵ میلیارد دلاری کرده بود که دولت آمریکا با اعطای این وام به ایران مخالفت کرد! دولت دونالد ترامپ در حالی جلوی هرگونه کمک مالی و اقلام بهداشتی و دارویی به ایران را می گیرد که مدعی است ایران از لحاظ دارویی و غذایی تحریم نیست!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید