پیشنهاد واگذاری کالابرگ الکترونیک به تعاونی ها

    کد خبر :1043623
یارانه

محسن باقری، درباره پیشنهاد اختصاص بن الکترونیکی به کارگران اظهار کرد: درحال‌حاضر فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای طرح کالابرگ الکترونیک را اجرا می‌کنند اما معتقدم کالابرگ الکترونیکی پیش خور کردن یارانه است و افراد وارد سامانه می‌شوند و یارانه کالابرگ خود را به نوعی پیش خور می‌کنند اما سوال این است که اگر در این طرح کالابرگ از طریق فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای توزیع می‌شود چرا تعاونی‌های مصرف و کارگری در این زمینه فعال نمی‌شوند؟

وی ادامه داد: اگر مبلغ یارانه کالابرگ الکترونیکی به تعاونی‌های کارگری و تعاونی‌های مصرف واگذار شود هم سرمایه کارگران به گردش در می‌آید و هم از محل سرمایه کارگران تعاونی ایجاد می‌شود.

به گفته باقری درحال‌حاضر بسیاری از کارخانه‌ها تحت عنوان مزایا به کارگران خود کمک‌های غیرنقدی می‌دهند تا از این طریق نیروهای خود را حفظ و انگیزه کار در آنها را تقویت کنند.

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار تهران ادامه داد: انتظار نداریم که بن خواربار یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی کارگران وارد طرح کالابرگ شود بلکه پیشنهاد ما این است که مبلغ یارانه کالابرگ الکترونیکی را به تعاونی‌ها واگذار کنند و خانوارهای کارگری از طریق تعاونی‌های مصرف اقلام و مایحتاج مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی افزود: قبلا بن کارگری در اختیار کارگران قرار می‌گرفت که از طریق تعاونی‌ها کالا توزیع می‌شد و در این زمینه هم دولت و هم کارفرما سهمی را می‌گذاشتند ولی به‌تدریج دولت سهم خود را حذف کرد و درحال‌حاضر کارفرمایان بن خواربار را می‌پردازند.

به گفته باقری تعاونی‌ها سرمایه‌های اعضا و کارگران را تجمیع و به اتحادیه واریز می‌کنند، اتحادیه نیز سود را به کارگران برمی‌گرداند و با گرفتن بن‌های خرید کالا بین آنها توزیع می‌کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید