پیشنهاد سختگیرانه استرلینگ برای مبارزه با نژادپرستی

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶
    کد خبر :525908

ستاره انگلیسی تیم فوتبال منچسترسیتی خواهان سختگیری‌های بیشتر برای مجازات تیم‌هایی شد که هواداران نژادپرست دارند.

یکی از بازیکنانی که در فصول اخیر هدف شعارهای نژادپرستانه واقع شده، رحیم استرلینگ بال انگلیسی تیم فوتبال منچسترسیتی است که اوایل فصل جاری نیز هدف چنین شعارهایی قرار گرفت به همین دلیل او خواهان اتخاذ شیوه‌های سختگیرانه‌‌تری برای رفع این معضل در دنیای فوتبال شد.

استرلینگ در یاداشتی در نشریه تایمز لندن نوشت: اگر من مسئولیتی داشته باشم، خواهان کسر خودکار 9 امتیاز از تیم‌هایی می‌شوم که تیم‌های‌شان رفتارهای نژادپرستانه دارند. شاید سختگیرانه به نظر برسد اما وقتی چنین مجازاتی تعیین کنید دیگر کدام هوادار جرأت می‌کند چنین رفتار نشان دهد و ریسک گرفتن شانس قهرمانی از تیمش و فرستادن آن به دسته پایین‌تر را به جان می‌خرد؟ باشگاه‌هایی که چنین هوادارانی دارند، باید به انجام سه بازی پشت درهای بسته محکوم شوند. به این شیوه آنها به صورت مستقیم تاوان رفتار نژادپرستانه هواداران‌شان را می‌دهند چون درآمدهای حاصل از بلیت فروشی را از دست می‌دهند.

استرلینگ به جامعه فوتبالیست‌های حرفه‌ای و باشگاه‌هایی پیوست که موافق تصویب قوانینی در حمایت از بازیکنان سیاه‌پوست شده‌اند از جمله اینکه برای آنها در صورت ترک میدان به نشانه اعتراض به شعارهای نژادپرستانه، مجازاتی در نظر گرفته نشود.

استرلینگ افزود: در بخش‌های مختلف فوتبال در سراسر دنیا، بازیکنان سیاه و آسیایی، هواداران و سرمربیان درمعرض نژادپرستی هستند. هر روز از زمین‌های فوتبال محلی تا لیگ قهرمانان داستان همین است. به نظر من، افرادی که این بازی را اداره می‌کنند، به اندازه کافی برای حل این معضل تلاش نمی‌کنند و راه حل‌های‌شان به اندازه کافی خوب نبوده است. نمی‌دانم چقدر طول خواهد کشید که اوضاع عوض شود اما من فکر می‌کنم که ما از همین حالا باید شروع کنیم. نمی‌خواهم نسل بعدی بازیکنان سیاه‌پوست هم مجبور باشند با این شیطان دست و پنجه نرم کنند.

استرلینگ در ابتدای فصل برخی از رسانه‌های بریتانیایی را به دامن زدن به نژادپرستی در فوتبال انگلیس و تبعیض قائل شدن میان بازیکنان سفید و سیاه متهم کرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید