پیشرفت 98 درصدی احداث شبکه فاضلاب مناطق چهاروهشت تهران

    کد خبر :43881

مدیر اجرایی شرکت فاضلاب تهران از پیشرفت 98 درصدی اجرای طرح احداث شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب مناطق چهار و هشت تهران خبر داد و گفت : تاکنون بیش از یک هزار کیلومتر شبکه اصلی و فرعی در این مناطق اجرا شده است.
[پیشرفت 98 درصدی احداث شبکه فاضلاب مناطق چهاروهشت تهران]

به گزارش  بازتاب از شرکت فاضلاب تهران، «حسینی بیوکی» با بیان این که این مناطق به عنوان شرقی ترین مناطق شهر تهران به لحاظ وجود بزرگراه ها و مسیرهای اصلی تردد از جمله مناطق و محدوده های شهری مهم بوده است، گفت: شهرداری منطقه چهار به عنوان یکی از پرجمعیت ترین، وسیعترین و پرساخت و ساز ترین مناطق شهرداری است که 807 کیلومتر شبکه فاضلاب در این منطقه طراحی شده است.
وی درباره روند اجرای طرح درمنطقه چهار شهرداری تهران، بیان کرد: در منطقه چهار تاکنون بیش از 774 کیلومتر با هدف جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب عملیاتی شده است و معادل33 کیلومتر نیز در دست اقدام است.
مدیراجرایی مناطق چهار و هشت شهرداری تهران، عنوان کرد: پیش بینی می شود اجرای 33کیلومتر باقی مانده از شبکه فاضلاب منطقه چهار تا پایان سال تکمیل و با اتمام عملیات اجرایی، شبکه فاضلاب منطقه آماده بهره برداری شود.
حسینی بیوکی همچنین شبکه طراحی شده در منطقه 8 شهرداری را 325 کیلومتر عنوان کرد و افزود : در منطقه هشت شهرداری تهران نیز 320 کیلومتر شبکه اجرا شده است که امیدواریم متراژ باقیمانده نیز تا پایان نیمه اول امسال اجرا شود.
وی تعداد انشعاب های قابل نصب در این مناطق را تعداد 118 هزار فقره عنوان کرد و گفت: تاکنون حدود 97هزار فقره انشعاب در مناطق یاد شده نصب شده است که در صورت آماده شدن و قابلیت بهره برداری شبکه های منطقه نسبت به نصب انشعاب آن محلات اقدام می شود.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح فاضلاب تهران همزمان با شروع عملیات لوله کشی آب در سال 1327 مطرح و مطالعات این طرح توسط برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) و سازمان بهداشت جهانی از سال 1350 آغاز شد و در نهایت در سال 1374 به تصویب رسید.
در مهر ماه همین سال (1374) فعالیت های اجرایی شروع و برحسب اهمیت طرح و حساسیت های مربوطه طرح فوق در یک مناقصه بین المللی مورد بازنگری و در نهایت در سال 1390 به تصویب نهایی رسید.
عملیات اجراییِ طرح فاضلاب تهران از سال 1374 در گستره ایی به مساحت 70 هزار هکتار در مناطق بیست و دو گانه تهران و برای پوشش 11 میلیون نفر جمعیت آغاز به کار کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید