پیشرفت های مهمی در مذاکرات حاصل شده است

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ۲۱:۳۴
    کد خبر :899955

حسن امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و پیتر سیارتو، همتای مجارستانی خود در مورد روابط دوجانبه، مذاکرات وین و بحران اوکراین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه در این مذاکره تلفنی با تبریک پیروزی حزب حاکم فیدس در انتخابات پارلمانی مجارستان، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش روابط با مجارستان و اجرایی کردن توافق های «دومین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور» در حوزه‌های مختلف است.

وی تصریح کرد: با توجه به بحران اوکراین با مردود دانستن جنگ و تحریم، جمهوری اسلامی ایران خواهان تمرکز بر راه حل سیاسی در اوکراین است.  

امیرعبدالهیان در خصوص مذاکرات وین اعلام کرد: با توجه به ابتکارات ایران، پیشرفت‌های مهمی در مذاکرات به وجود آمده است، اما برخی مباحث مهم بین ایران و آمریکا باقی مانده است که تبادل پیام از طریق مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا پیام در مورد این مباحث ادامه دارد، ایران در صورت واقع بینی ایالت متحده برای رسیدن به یک توافق خوب و پایدار جدی است.

وزیر امور خارجه مجارستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با دعوت از همتای ایرانی برای سفر به مجارستان، عنوان کرد در چارچوب سیاست خارجی دولت مجارستان، به توسعه همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران پایبند است، همچنین بر عملیاتی کردن توافقات بین دو طرف تاکید کرد.  

وزیر خارجه مجارستان در مورد مذاکرات وین بیان کرد: امیدوارم با رویکرد سازنده طرفین توافق حاصل شود. رویکرد سازنده ایران اهمیت فراوانی در حصول توافق نهایی دارد.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید