پیشرفت موشکی ایران قواعد بازی نظامی-سیاسی با آمریکا را تغییر داده است

    کد خبر :711157

واشنگتن اینستیتو، نوشت: ایران پس از چندین تلاش، پرتاب موفقیت‌آمیز نخستین ماهواره خود را به مدار توسط نیروی سپاه اعلام کرد. علیرغم اهمیت عملی و علمی این دستاورد، این پرتاب نشانگر توانایی ایران در ساخت موشک حامل سوخت مایع و جامد است. علاوه بر این، ایران اکنون قادر به پرتاب موشکی است که می‌تواند به اهدافی در خاک ایالات متحده برسد.

در این مقاله آمده است: پیشرفت موفقیت‌آمیز ایران در این نوع موشک فضایی بین قاره‌ای، قواعد بازی نظامی-سیاسی با ایالات متحده آمریکا را تغییر داده است. حتی با وجود بسیاری از عوامل دیگر در تنش‌های ایالات متحده و ایران، پرتاب ماهواره اثرات جدی در روابط آتی بین دو کشور خواهد داشت.

به اعتقاد واشنگتن اینستیتو، پیشرفت ایران احتمالا درگیری ایالات متحده و ایران را به سطح جدیدی خواهد رساند. نگرانی از تحولات موشکی ایران برای آمریکا به بالاترین حد رسیده است و کرونا ویروس تنش‌ها و تهدیدها میان این دو کشور را کاهش نداده است.

به گزارش ایلنا،نویسنده این مقاله با یادآوری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه‌های آینده نوشت: اکنون به نظر می‌رسد همه منتظر انتخابات آمریکا و انتخاب یک رئیس‌جمهور دموکرات هستند تا از مواضع بهتری نسبت به ایران برخوردار باشد.

این رسانه مدعی است: ایران با در اختیار داشتن موشک‌های دوربرد نه تنها آمریکا بلکه اسرائیل و عربستان سعودی – متحدان دیرینه آمریکا- را تهدید می‌کند! به ویژه که این موشک‌ها توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را دارند و این می‌تواند تغییردهنده بازی استراتژیک در روابط ایالات متحده باشد.

از نگاه این رسانه، این اقدام توجیه عمده‌ای برای بی‌نتیجه بودن سیاست‌های ترامپ در برابر ایران دارد. افزایش تنش با ایران و درگیری احتمالی آخرین گزینه ترامپ برای نشان دادن خود به عنوان رهبری قاطع است که توانایی مدیریت بحران را دارد.

این رسانه پیش‌بینی کرده که اگر ایران به آزمایش‌های خود ادامه دهد، شاید همراهی بین‌المللی از آن تا حدی کاهش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید