پیش‌بینی گرد و خاک در جنوب و جنوب غرب تهران

    کد خبر :948315
پیش‌بینی گرد و خاک در جنوب و جنوب غرب تهران

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در ساعات بعدازظهر، گسیل گردوخاک در مناطق مستعد به‌ویژه در جنوب غربی و جنوب شهر تهران و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز (30 مهرماه) پایتخت در شرایط “قابل قبول” است و میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون که آلاینده اصلی تهران در 24 ساعت گذشته بوده است، هم‌اکنون عدد 99 را نشان می‌دهد که مرز هوای “قابل قبول” و “ناسالم برای گروه‌های حساس” است.

با وجود شرایط قابل قبول کیفیت هوا، در تعدادی از ایستگاه‌های پایش کیفیت هوای شهر تهران و به‌ویژه در مناطق پرتردد، هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح امروز با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و افزایش تردد خودروها در نخستین روز هفته کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت اما افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد.

هرچند با احتمال وزش باد نسبتاً شدید در ساعات بعدازظهر، گسیل گردوخاک در مناطق مستعد به‌ویژه در جنوب غربی و جنوب شهر تهران و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، با این حال با توجه به ترافیک شامگاهی و نیز حضور گردوخاک در برخی مناطق سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید