پیش‌بینی بازار ارز تا پایان سال

    کد خبر :1051406
پیش‌بینی بازار ارز تا پایان سال

در حال حاضر می‌توان گفت که نوسانات ارزی، ناشی از عرضه و تقاضای واقعی ارز نیست، یعنی نه عرضه ارز از نظر ذخایر کم شده و نه تقاضاهای غیرضروری ایجاد شده است. شرایط، نرمال و مثل سابق است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق تصریح می‌کند: آنچه که امروز اتفاق افتاده، برداشت‌ها یا القاهای یک عده‌ای است که می‌خواهند از این بازار سوءاستفاده می‌کنند و با توجه به شرایط سیاسی منطقه، هر کسی برای خود یک فضایی درست می‌کند. اما آنچه که قطعا وجود دارد، این‌که فضاسازی‌ها توسط سوداگران اتفاق می‌افتد و می‌خواهند از این شرایط سوءاستفاده کنند.

آل‌اسحاق در ادامه با پیش‌بینی وضعیت بازار ارز تا پایان امسال، عنوان می‌کند: یک بخشی از نیازهای ارزی پایان سال واقعی است؛ مثل تسویه‌حساب‌ها و برخی از سفرها که ممکن است تقاضا یک مقداری بالا رود. اما این میزان تقاضا به قدری نیست که نوسان ایجاد کند.

وی می‌گوید: به نظر من در صورتی که شرایط منطقه عادی شود، نرخ ارز به قبل برمی‌گردد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره روند بازار ارز در سال ۱۴۰۳ نیز خاطرنشان می‌کند: باید ببینیم وضعیت بودجه و تصمیم درباره افزایش حقوق‌ها چگونه است. همچنین نظامات جدیدی که بانک مرکزی برای کنترل حجم نقدینگی در دست دارد، چه می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، آل‌اسحاق می‌گوید: عوامل متعددی مطرح است که باید منتظر ماند تا بتوان درباره وضعیت بازارها در سال آینده اظهارنظر کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید