پیروزبخت: طرح حمایت از کالای ایرانی در سازمان ملی استاندارد اجرا می شود

    کد خبر :257368

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن فرایند حمایت از کالاهای ایرانی در سال 97 تسهیل و تسریع خواهد شد.

به گزارش بازتاب به نقل از سامانه اطلاع رسانی استاندارد ایران وی گفت: تمامی تولیدکنندگان می توانند به راحتی و از طریق فضای وب و سامانه پیش بینی شده مدارک انطباق کالای تولیدی با استانداردهای ملی یا بین‌المللی را اظهار و نتایج آزمون را اعلام کنند تا پس از ثبت در صورت انطباق با استاندارد ملی،”علامت استاندارد” و در صورت انطباق با استانداردهای بین المللی” گواهی انطباق” صادر شود.

پیروزبخت افزود: بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، استاندارد باید به همه کالاهای تولیدی داخل کشور تسری یابد و ما در این زمینه نحوه اخذ مجوز استاندارد را تسهیل کرده ایم.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی های این طرح، تشویق واحدهای تولیدی به تدوین و اجرای استانداردهاي کارخانه ای، اجرای نظام مدیریت کیفیت، توسعه ساختار نشان حلال و اعطای نمایندگی نشان حلال به شرکت های واجد شرایط در داخل و خارج از کشور، جلوگیری از عرضه هر نوع کالای غیر استاندارد در فروشگاه های زنجیره ای و ارائه هر گونه مشاوره تخصصی به تولیدکنندگان برای استانداردسازی کالاهای تولیدی و بهبود کیفیت کالا یا خدمات تولیدی و معرفی تولیدکنندگان برتر در حوزه استاندارد و کیفیت است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: انعقاد یا تجدید تفاهمنامه ها و پروتکل های اجرایی با سازمان‌های همتراز سایر کشورها، به ویژه کشورهای همسایه، و امضای تفاهم‌نامه مشترک با سازمان های بین المللی که امکان شناسایی، بازرسی، کنترل و ردیابی کالاها و خدمات ایران را در سطح بین المللی فراهم می کنند برخی از تسهیلات این طرح برای حمایت از صادرات کالاهای ایرانی است.

وی گفت: این طرح تا آخر فروردین ماه به تمام ادارات کل استانی استاندارد در سراسر کشور ابلاغ می شود و از آن پس لازم الاجراست.

پیروزبخت گفت: خوشبختانه تصویب و ابلاغ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در سال گذشته، بستر اجرای استانداردسازی و توجه به مقوله کیفیت را فراهم کرده است و سازمان ملی استاندارد با تکیه بر این قانون و همچنین برنامه ششم توسعه و سیاست های اقتصاد مقاومتی برای حمایت از کالای ایرانی مصمم است.

رئیس سازمان ملی استاندارد در پایان متذکر شد: از ابتدای سال گذشته پویش “کالای استاندارد ایرانی میخرم” در سراسر کشور اجرا و نتایج ارزشمندی همراه داشت و این پویش امسال نیز با توجه به شعار “حمایت از کالای ایرانی” با جدیت ادامه خواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید