پیدا شدن 23 کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی

    کد خبر :892918
پیدا شدن 23 کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی

23 کوهنورد که در ارتفاعات شاه جهان شیروان در استان خراسان شمالی مفقود شده بودند با تلاش نیروهای امداد گر هلال احمر نجات پیدا کردند.این کوهنوردان عصر روز گذشته در این ارتفاعات مفقود شده بود.

محمد باقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر بیان داشت:‌23 کوهنورد در منطقه کوهستانی و ارتفاعات شاه جهان شیروان در استان خراسان شمالی به علت گم کردن مسیر مفقود شده بودند.

وی ادامه داد: تیم‌های امدادی از روز گذشته در منطقه مستقر شده و کار امداد رسانی و پیدا کردن این کوهنوردان را آغاز کردند.

محمدی با بیان اینکه 23 کوهنورد شامل کوهنوردان زن و مرد بوده است، ابراز داشت: این کوهنوردان با تلفن 112 هلال احمر با امدادگران این جمعیت تماس گرفته و از گم کردن مسیر خبر داده بودند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر متذکر شد:‌تیم های امدادی زمینی با کمک بالگرد به جستجوی این کوهنوردان اقدام کردند و صبح امروز این 23 کوهنورد به محل ایمن انتقال داده شدند.

به گزارش فارس، وی با انتقاد از بی توجهی کوهنوردان به توصیه‌های کارشناسان مبنی بر خودداری از کوهنوردی در شرایط نامساعد جوی، خاطرنشان کرد:‌باید قوانینی وضع شود تا با چنین افرادی که جان خود و نیروهای امدادی را به خطر می‌اندازند و به توصیه‌های کارشناسان توجهی نمی‌کنند برخورد قانونی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید