پیام وزیر ارشاد به جشنواره موسیقی نواحی

    کد خبر :638053
پیام وزیر ارشاد به جشنواره موسیقی نواحی

سیدعباس صالحی در پیامی به دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: موسیقی نواحی فرصتی است برای بیان فرهنگ و هنر بومی و نوجوانان و جوانانی که دل در گرو این موسیقی دارند و راه استادان و هنرمندان را ادامه می­‌دهند.

 

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد.

 

در متن پیام سیدعباس صالحی چنین آمده است:

 

بسم‌­الله الرحمن الرحیم

 

موسیقی نواحی روایتگر تاریخ و جغرافیای فرهنگی، اجتماعی و انسانی ایران است. گنجینه­‌ای از نواها و آواهایی که تجلی اصالت و معرفت است و با باورهای مردمان این سرزمین پیوندی وثیق دارد. روایت­‌ها و قصه­‌های فراوانی با این موسیقی از مسیر تاریخ گذر کرده و تا امروز راه پیموده است. موسیقی نواحی برخاسته از فرهنگ، اقلیم و هویت قومی مناطق مختلف ایران نسل‌به‌نسل حفظ شده و جلوه­‌ای از تنوع فرهنگ­‌های بومی و قومی در آیینه زلال آن هویداست. در روزگار ما موسیقی نواحی فرصتی است برای بیان فرهنگ و هنر بومی و نوجوانان و جوانانی که دل در گرو این موسیقی دارند و راه استادان و هنرمندان را ادامه می­‌دهند.

 

جشنواره موسیقی نواحی جلوه­‌یی از این موسیقی را چون منشوری از نقش­‌ها و رنگ­‌ها به نمایش می­‌گذارد، اما بیش از آن رویدادی برای بازخوانی و یادآوری اهمیت و ضرورت موسیقی نواحی در زمان حاضر و اندیشه و گفت‌و‌گو درباره داشته­‌ها، نیازها و فردای موسیقی نواحی است.

 

حضور هنرمندان گرانقدر موسیقی نواحی را در دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران درکرمان ارج می­‌نهم و از تلاش خالصانه دست‌اندرکاران این رویداد سپاسگزارم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید