پیامد‌های نگه داشتن ادرار در کودکان

  • آرشیو
  • چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۰۶
    کد خبر :811409
نگه داشتن ادرار در کودکان

یک فوق تخصص نفرولوژی کودکان به بیان توضیحاتی درباره عوارض نگه داشتن ادرار در کودکان پرداخت.

معصومه محکم فوق تخصص نفرولوژی کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: نگه داشتن ادرار در کودکان بخصوص کودکان بالای ۴ تا ۵ سال یکی از مشکلاتی است که این روز‌ها والدین برای درمان آن به پزشک ارولوژی مراجعه می‌کنند.

او افزود: کودکان زمانی که سرگرم بازی می‌شوند معمولا ادرار کردن را فراموش می‌کنند این در حالی است که اگر کودک ادار خود را مدت زمان زیادی نگه دارد احساس ادرار از بین خواهد رفت و به مرور این کار سبب افزایش حجم مثانه و اختلال در تخلیه ادرار خواهد شد.

محکم بیان کرد: عفونت‌های اداری، بی اشتهایی، اختلال در رشد، یبوست مزمن، سوء هاضمه، سنگ‌های ادراری، اختلال در عملکرد کلیه‌ها و فشار خون بالا از جمله عوارض نگه داشتن ادرار در کودکان است.

این متخصص نفرولوژی کودکان گفت: این دسته از کودکان دچار دل درد‌های مزمن می‌شوند که عملکرد گوارشی آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او گفت: برای پیشگیری لازم است تا یک الگوی دقیق ادراری برای کودکان در نظر گرفته شود. زمانی که کودک می‌تواند ادرار خود را کنترل کند والدین باید زمان بندی خاصی را برای رفتن به سرویس بهداشتی کودک تعین کنند در واقع هر ۱ ساعت یک بار زمان برای ادرار در نظر گرفته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید