پکن خطاب به واشنگتن: همکاری‌های چین با ایران باید مورد احترام باشد

    کد خبر :526171
پکن

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه تصریح کرد همکاری عادی چین با جامعه جهانی ازجمله ایران در چهارچوب قوانین بین‌المللی باید مورد احترام و محافظت باشد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «گنگ شائونگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس خبری روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی در رابطه با عدم تمدید معافیت پکن از تحریم خرید نفت از ایران گفت: «دیروز به سوالات مشابه بسیاری پاسخ دادم اما باز هم تکرار می‌کنم. چین همواره با وضع تحریم‌های یک‌جانبه و به اصطلاح “خارج از حیطه اختیار” مخالف است».

به گزارش افکارنیوز،وی از آمریکا خواست به منافع و نگرانی‌های چین احترام بگذارد و از اقدامات اشتباهی که به منافع چین لطمه بزند پرهیز کند. او در این‌باره گفت: «ما همچنین به دفاع از حقوق مشروع کسب‌وکارهایمان ادامه خواهیم داد».

کاخ سفید روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته معافیت‌های نفتی ایران را دیگر تمدید نکند.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز در نشست خبری با بیان اینکه ۸۰ درصد درآمدهای ایران از نفت است مدعی شد واشنگتن تلاش می‌کند که تمام صادرات نفت ایران را قطع کند.

چین از بزرگترین خریداران نفت ایران است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید