سرانجام پول های آزاد شده ایران از انگلیس به کجا رسید؟

  • سیاسی
  • یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۸:۰۳
    کد خبر :905246

محمود عباس‌زاده، نماینده مجلس در خصوص پرداخت بدهی انگلیس به ایران از طریق عمان بیان کرد: «ما به نحوی با کشورهای منطقه همکاری می‌کنیم و برخی کشورهای همسایه در خصوص گرفتن مطالبات‌مان رایزنی و وساطت انجام می دهند، مسئله اصلی آزاد شدن پول‌های مسدود شده از کشور بود، بعید است در مراحل بعدی، به خصوص با همسایه‌ها با مشکلی روبرو شویم.

این نماینده مجلس درخصوص چگونگی ورود این پول‌ها از عمان اظهار داشت: مذاکراتی انجام گرفته است. ما اقداماتی برای آزاد کردن اموال‌مان، به خصوص در زمینه پول‌های بلوکه شده آغاز کردیم، مذاکرات مستمری را در این باره آغاز و طبق قواعد حقوق بین الملل نیز اقداماتی انجام دادیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد:در مذاکرات وین نیز یکی از مسائلی که به طور جدیپ دیپلمات‌های ما دنبال می کردند  بحث آزاد سازی پول‌های مسدود شده بود. بارها به آن‌ها گفتیم حسن نیت خود را ثابت کردهبخش قابل توجهی از پول‌های بلوکه شده ما را آزاد کنید، کاری که با انگلیس انجام شد نیز در همین مبنا بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نزدیک ۴۰۰ میلیون پوند از بدهی انگلستان به ما از مبدا آزاد شده است.  مشکل خاصی برای به مقصد رسیدن این پول ها وجود ندارد ضمن اینکه به مقصد نیز خواهد رسید. مسئله مهم این است که یک اقدام هماهنگ، حقوقی، مستدل و هوشمندانه برای بازگشت این پول‌ها آغاز شده و نتیجه نیز خواهد داد.

انتخاب/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید