پوریا خانزاده، جانشین عبادی‌پور

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۱۲
    کد خبر :992026
پوریا خانزاده، جانشین عبادی‌پور

پدیده فصل گذشته لیگ برتر والیبال در حال تبدیل شدن به ستاره‌ای بزرگ برای والیبال ایران است.

اردوی تیم ملی والیبال برای حضور در لیگ ملت‌ها در حال برگزاری است و روز گذشته هم تمرین این تیم با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در این تمرین عملکرد خوب برخی از بازیکنان جوان مورد توجه خبرنگاران و عکاسان قرار گرفت. به خصوص پوریا خانزاده که با درخشش در لیگ برتر توانست شانس دعوت به تیم ملی را پیدا کند.

این بازیکن که هنوز ۲۰ سالش هم نشده به احتمال فراوان در لیگ ملت‌ها تیم ملی را همراهی خواهد کرد؛ اما با توجه به اینکه تیم جوانان باید در رقابت‌های جهانی شرکت کند شاید نتواند در همه هفته‌ها همراه تیم ملی در لیگ ملت‌ها باشد. با توجه به غیبت میلاد عبادی‌پور در این رقابت‌ها بهترین فرصت برای خانزاده است که بتواند توانایی‌های خود را نشان دهد تا در یکی دو سال آینده رقیب جدی عبادی‌پور برای حضور در ترکیب ثابت تیم ملی باشد.

خانزاده اگر با همین روند پیش برود آینده درخشانی در انتظار او خواهد بود؛ اما باید این نکته را در نظر بگیرد که در طول سال‌های گذشته بازیکنان جوان بسیاری بودند که پیش‌بینی می‌شد ستاره‌های بزرگی شوند؛ اما در نهایت خیلی زود محو شدند.

شانس بزرگ خانزاده و دیگر بازیکنان جوان والیبال ایران، حضور بهروز عطایی در راس کادرفنی تیم ملی والیبال است. در دوران حضور مربیان خارجی، بازیکنان جوان و شایسته بسیاری پشت درهای بسته تیم ملی می‌ماندند و همین مسئله باعث شد که نسل پیشین تیم ملی برای سال‌های طولانی تغییر نکنند.

عطایی روز گذشته در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه وی به بازیکنان جوان اهمیت زیادی می‌دهد عنوان کرد: من علاقه‌مند به ملحق شدن بازیکنان جوان به تیم ملی هستم ولی به هر حال طی یک پروسه ۱۰ ساله در تیم ملی تغییرات نداشتیم و خیلی کم بازیکن جدید به ترکیب اصلی تیم ملی اضافه شد. ۱۰، ۱۲ سال با یک ترکیب ثابت ۸ تا ۱۰ نفره بازی‌ها را شروع می‌کردیم و به پایان می‌رساندیم ولی در لیگ ملت‌های دوره گذشته با ۲۲ بازیکن، تیم را تست کردیم و نتیجه قابل قبولی گرفتیم. معتقدم بازیکنان جوان می‌توانند به تیم ملی والیبال کمک کنند و این مسیر باید ادامه پیدا کند.

به گزارش ایرنا، این اظهارنظر عطایی کاملا درست است؛ چرا که در دور پیشین لیگ ملت‌های والیبال بازیکنان جوان ایران شانس بازی برابر ستاره‌های والیبال دنیا را پیدا کردند و حالا با تجربه و اعتماد به نفس بیشتری به دنبال حضور در ترکیب اصلی تیم ملی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید