پورشه 911GT2 RS با سیستم تعلیق سفارشی، رکورد جدیدی در نوربرگ رینگ ثبت کرد

    کد خبر :823434
پورشه 911GT2 RS با سیستم تعلیق سفارشی، رکورد جدیدی در نوربرگ رینگ ثبت کرد

پورشه رکورد دیگری در پیست چالش‌برانگیز نوربرگ‌رینگ نوردشلایف به نام خود ثبت کرد و مسیر یک دور را در زمان ۶ دقیقه و ۴۳ ثانیه با استفاده از خودروی 911 GT2 RS مجهز به مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های آیرودینامیک، سیستم تعلیق و ترمز سفارشی ساخت متخصصان شرکت تیونینگ خودرو Manthey Racing به پایان رساند. به گزارش موتوروان، علاقه‌مندان لازم نیست نگران چگونگی تهیه این کیت باشند؛ زیرا کیت Manthey Performance از طریق مجموعه لوازم جانبی Tequipment پورشه در دسترس مشتریان اروپایی قرار می‌گیرد.

تلاش پورشه برای ثبت رکورد سرعت، توسط مقامات رسمی تأیید شد و در همان مسیر ۲۰٫۸ کیلومتری، بیش از ۵ ثانیه رکورد قبلی را ارتقا داد. خودروی مرسدس AMG GT سری سیاه، در ماه نوامبر گذشته رکورد نوربرگ‌رینگ را شکست و زمان ۶ دقیقه و ۴۳٫۶۱۶ ثانیه را در مسیر کوتاه‌تر ۲۰٫۶ کیلومتری ثبت کرد. پورشه GT2 تیونینگ Manthey این مسیر را در ۶ دقیقه و ۳۸٫۸۳۵ به پایان رساند. البته شک نداریم که طولی نمی‌کشد در آینده نزدیک یکی از خودروهای مرسدس بنز (یا سازنده دیگری) تلاش کند رکورد پورشه را ارتقا بدهد.

این‌طور نیست که پورشه 911 GT2 RS برای سوپراستار شدن در پیست نوربرگ‌رینگ به کمک زیادی نیاز داشته باشد. این خودرو از پیشرانه ۳٫۸ لیتری تخت ۶ سیلندر مجهز به توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد که ۶۹۱ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌‌متر گشتاور تولید می‌کند و نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. تعویض دنده به کمک این جعبه‌دنده بسیار سریع و پاسخگو است و به همین دلیل پورشه 911 تیونینگ Manthey می‌تواند به چنین رکوردی دست یابد. خودروی Manthey همچنین از بسته GT2 ویساخ بهره می‌برد که دارای فیبر کربن برای پنل سقف و اجزای سیستم تعلیق، تیتانیوم برای قفس غلت‌گیر و منیزیم برای رینگ‌ها است؛ بنابراین وزن خیلی زیادی ندارد.

به گزارش زومیت، پورشه 911 به لطف بهره‌گیری از کیت لوازم جانبی Tequipment شرکت Manthey حتی تهاجمی‌تر از قبل است. به‌روزرسانی‌های آیرودینامیک این خودرو شامل فلپ‌های اسپویلر جلو، سینی زیر فیبر کربنی، راهنماهای هوای چرخ‌های جلو، اسپویلر و دیفیوزر جدید عقب و دیسک‌های آیرودینامیک چرخ عقب می‌شود که به افزایش قابل توجه نیروی رو‌به‌پایین (دان‌فورس) کمک می‌کنند. در زیر بدنه‌ی خودرو، کیت سیستم تعلیق کویل‌اور طراحی Manthey با دمپرهای سه‎‌موقعیتی جلو و چهارموقعیتی عقب موجود است. در همین حال، لنت‌های ترمز سفارشی برای سیستم ترمز کامپوزیت سرامیکی پورشه کارایی ترمز را افزایش می‌دهد؛ درحالی‌که پوشش فولادی دیسک ترمز باعث بهبود بازخورد و کنترل خودرو می‌شوند.

نتیجه‌ی نهایی، خودرویی است که در پیست نوربرگ‌رینگ ۴٫۸ ثانیه سریع‌تر از پورشه GT2 RS موجود عمل می‌کند. مسئولان پورشه می‌گویند قطعات کیت تیونینگ Manthey به گونه‌ای ساخته شده‌اند که به مشتریان اجازه می‌دهد رانندگی بسیار خوبی در پیست تجربه کنند. متأسفانه اخبار بدی برای افرادی که در اروپا زندگی نمی‌کنند، دریافت کرده‌ایم. کیت Tequipment فقط با پشتیبانی کامل از گارانتی پورشه در قاره اروپا موجود است. گفته می‌‌شود این خودروساز کیت را برای بازارهای دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا عرضه نمی‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید