پوتین: جایگزینی برای حل مسالمت‌آمیز مشکلات هسته‌ای کره شمالی وجود ندارد

    کد خبر :526562

رئیس جمهوری روسیه در پایان مذاکرات امروز خود با رهبر کره شمالی با تأکید بر غیرقابل جایگزین بودن حل و فصل مسالمت‌آمیز مشکلات هسته‌ای در شبه جزیره کره، از آمادگی مسکو برای ادامه همکاری‌ در راستای کاهش وخامت اوضاع در منطقه خبر داد.

مذاکرات “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه و “کیم جونگ اون“رهبر کره شمالی در شهر “ولادی‌وستوک” به پایان رسید. این مذاکرات حدود سه ساعت و نیم بطول انجامید و در دو بخش «رو در رو» و سپس با حضور مقامات بلندپایه دو کشور انجام گرفت و در پایان مراسم پذیرایی رسمی از میهمانان خارجی برگزار شد.

رئیس جمهوری روسیه در این مراسم تاکید کرد که جایگزینی برای حل و فصل مسالمت آمیز و صلح جویانه مشکلات هسته‌ای در شبه جزیره کره و دیگر مسائل منطقه‌ای وجود نداشته و نمی‌تواند وجود داشته باشد.

پوتین با ابراز اطمینان در این باره که طرف روسی حاضر به ادامه همکاری‌های لازم برای کاهش وخامت اوضاع در شبه جزیره کره و در مجموع تقویت امنیت در شمال شرقی آسیاست، افزود: «همانطور که ضرب‌المثل کره‌ای می گوید: اگر قدرت‌ها متحد شوند، می‌توان کوه سنگی را نیز جابجا کرد، ما نیز معتقدیم که دقیقا موفقیت در همین اتحاد نیروهاست.»

وی یادآور شد: «در صورت شرکت فعال جامعه بین المللی و همه کشورهای علاقه‌مند، ما خواهیم توانست به هدف تامین صلح و ثبات پایدار و شکوفایی شبه جزیره کره دست یابیم.»

رهبر کره شمالی نیز به نوبه خویش با اشاره به روابط مرسوم دوستانه بین دو کشور، برای روسیه شکوفایی و آینده‌ای هر چه روشن و موفق‌تر از قبل آرزو کرد.

“کیم جونگ اون” در این مراسم که به افتخار وی برگزار شده بود، گفت: «امروز ما موفق شدیم مذاکرات شفاف و تبادل نظرات بسیار پرمحتوایی با میزبان خود (رئیس جمهوری ولادیمیر پوتین) در باره طیف وسیعی از مسائل، از روابط دوستانه روسیه و کره شمالی گرفته تا تامین صلح و امنیت در منطقه شبه جزیره کره و همچنین مسائل و مشکلات بین المللی مورد توجه دو طرف داشته باشیم.»

به گزارش تسنیم ،وی افزود: «صمیمانه آرزو می کنم تا روسیه بعنوان یک قدرت برتر و کشور بزرگ، همواره شکوفا و دارای آینده بسیار روشن باشد.»

رهبر کره شمالی همچنین از رئیس جمهوری روسیه دعوت کرد که با وجود جدول کاری پیچیده خود، زمانی را برای عزیمت به پیونگ یانگ پیدا کرده و به این کشور سفر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید