پوتین، اردوغان را تحقیر کرد! (تصویر)

    کد خبر :694926

رئیس‌ جمهور روسیه در دیدار رجب طیب اردوغان که برای گفتگو درباره ادلب به مسکو رفته بود، هیات همراه او را مجبور به ایستادن زیر مجسمه‌‌ای کرد که نماد شکست چند باره عثمانی‌ها از روس‌هاست.

در تصویری که از دیدار روسای جمهوری روسیه و ترکیه منتشر شده، هیات ترکی زیر مجسمه کاترین دوم که با نام کاترین کبیر نیز شناخته می‌شود، ایستاده است.

بسیاری از تحلیلگران این اقدام پوتین را یک پیام زیرکانه به طرف ترکیه‌ای توصیف کردند و گفتند که قصد پوتین از این کار، تحقیر اردوغان بود.

به گزارش فرارو، کاترین دوم روسیه یا همان کاترین کبیر، بین سال‌های 1762 تا 1796 امپراتوریس و تزاریس روسیه بود و بارها عثمانی‌ها را در جنگ‌های مختلف شکست داد و در آخر پیمان کینجاریه را در اواخر قرن هجدهم و همزمان با افول سلطنت عثمانی‌ها به آنها تحمیل کرد.

چند روز پیش از انتشار این عکس، وزارت امور خارجه روسیه نیز در صفحه فیس‌بوک خود مطالبی درباره جنگ‌های روسیه و عثمانی‌ها بین سال‌های 1877 و 1878 و شکست سنگین عثمانی‌ها منتشر کرده بود که این امر به اخبار مربوط ایستادن هیات ترکیه زیر سایه کاترین کبیر دامن زد.

در دوران زمامداری کاترین کبیر، امپراتوری روسیه 468 هزار کیلومتر مربع از لهستان و بخش بزرگی از اوکراین و تمام شبه جزیره کریمه و سرزمین مولداوی و بخش‌های شمالی امپراتوری عثمانی در بالکان و تمام آلاسکا و بخش‌های از نروژ و سوئد و در اواخر عمرش تقریبا تمام قفقاز را به تصرف درآورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید