پهلوان‎زاده: نمی‏‎خواستم بدهی جدید برای شطرنج ایران ایجاد شود

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ۱۳:۴۱
    کد خبر :421321

رئیس فدراسیون شطرنج در مورد لغو برگزاری مسابقات قهرمانی انفرادی آسیا در ایران توضیح داد و گفت که فدراسیون برای میزبانی مسابقاتی دیگردر سطح باشگاهی آماده می‎شود.

مهرداد پهلوان زاده در گفتگو با مهر در مورد مسابقات انفرادی مردان و زنان قهرمانی آسیا و برگزاری آن در ایران که منتفی شده است، گفت: بعد از کسب امتیاز برگزاری این رقابت ها، طبق توافقی که با مسئولان استانی اصفهان داشتیم، این شهر را به عنوان محل برگزاری این رقابت ها معرفی کردیم. توافق ایجاد شده در مذاکرات صورت گرفته هم بر این اساس بود که مسئولان اصفهان به عنوان میزبان، در برگزاری مسابقات و به خصوص تامین منابع مالی مورد نیاز حمایت لازم را از فدراسیون داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این زمینه به توافقات خوبی هم رسیدیم. قرار شد هزینه برگزاری مسابقات و حتی جایزه نقدی با کمک میزبان تامین شود اما در نهایت با تغییر و تحولات مدیریتی در استانداری اصفهان مواجه شدیم. این موضوع باعث شد در برگزاری مسابقات به میزبانی ایران تجدید نظر کنیم به خصوص اینکه گزینه ای هم برای انتخاب شهر و استان جدید نداشتیم.

رئیس فدراسیون شطرنج تاکید کرد: با تغییرات مدیریتی ایجاد شده در استان اصفهان، تضمیمی به برگزاری بدون مشکل مسابقات نبود و ممکن بود نتوانیم هزینه ها میزبانی را به موقع و کافی تامین کنیم در حالیکه فدراسیون اصلا نمیخواهد به خاطر برگزاری مسابقات، با بدهی های جدید دیگری مواجه شود. به همین دلیل در نهایت تصمیم گرفتیم که اصلا میزبانی را منتفی کنیم به خصوص اینکه چینی ها برای برگزاری مسابقات کاندیدا بودند و شرایط خوبی هم داشتند.

پهلوان زاده یادآور شد: چین برای میزبانی مسابقات انفرادی آسیا اسپانسر دارد ضمن اینکه جایزه نقدی مسابقات را از ۵۰ هزار دلار که رقم مصوب ما برای میزبانی بود به ۸۰ هزاردلار افزایش داده است. در کل شرایط برای برگزاری مسابقات انفرادی آسیا در چین مهیا است. ایران هم قطعا در این رقابت ها شرکت خواهد داشت به خصوص اینکه حکمِ انتخابی جهان را هم دارد.

وی همچنین در مورد زمان برگزاری مسابقات انفرادی آسیا در چین گفت: ما میخواستیم بهمن ماه و همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این رقابت ها را میزبانی کنیم در حالیکه مسابقات ۲۰۱۸ آذرماه در فیلیپین برگزار می شود. چینی ها با لحاظ کردن این موضوع قرار است خردادماه سال آینده مسابقات را برگزار کنند.

رئیس فدراسیون شطرنج در ادامه از پیشنهاد این فدراسیون برای برگزاری مسابقات باشگاه های آسیا خبر داد و گفت: تقریبا با برگزاری این رقابت ها در ایران موافقت شده اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست. رقابت های باشگاهی آسیا در شطرنج به صورت آزاد برگزار می شود و ما می خواهیم برگزارکننده مسابقات در بخش مردان باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید