پنتاگون سامانه دفاع هوایی به اوکراین ارسال می کند

    کد خبر :921442
پنتاگون سامانه دفاع هوایی به اوکراین ارسال می کند

وزارت دفاع آمریکا با تایید اظهارات اخیر رئیس جمهور این کشور درخصوص ارسال تسلیحات ضدهوایی به اوکراین، اعلام کرد که سامانه های مذکور به علاوه رادارهای پیشرفته در حال ارسال به اوکراین است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که ایالات متحده به عنوان بخشی از آخرین بسته های تسلیحاتی خود برای اوکراین در حال ارسال دو سامانه دفاع موشکی پیشرفته زمین به هوا به نام «نسمس» (NASAMS)، چهار رادار ضد توپخانه دیگر و حدود ۱۵۰ هزار گلوله ۱۵۵ میلی متری مهمات توپخانه به این کشور است.

«جوبایدن» رئیس جمهور آمریکا پیشتر در روز پنجشنبه و در اجلاس سران ائتلاف نظامی ناتو در شهر مادرید پایتخت اسپانیا از این کمک تسلیحاتی به ارزش ۸۲۰ میلیون دلار، خبر داده بود.

پنتاگون با اعلام رسمی خبر مذکور، جزئیات بیشتری نیز ارائه کرد و گفت که این کمک های تسلیحاتی همچنین شامل مهمات اضافی برای سامانه های پرتاب چندگانه راکت با قابلیت جابجایی بالا (HIMARS) است.

یک مقام ارشد دفاعی به خبرنگاران گفت که رادارهای ضد توپخانه ای که ارسال می شوند، سیستم های پیشرفته (RTX.N) AN/TPQ-۳۷ ساخت شرکت تسلیحاتی آمریکایی «ریثیان» هستند. این اولین بار است که این سیستم ها به اوکراین ارسال می شوند. این سیستم ها دارای حدود سه برابر برد موثرتر از سیستم های AN/TPQ-۳۶ ارسال شده هستند.

به گزارش مهر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز درباره این کمک تسلیحاتی گفت: اوکراینی ها همچنان با خشونتی روبرو می شوند که بار دیگر در این هفته با حمله ای به یک مرکز خرید پر از غیرنظامیان برجسته شد. آنها به مبارزه برای کشور خود ادامه می دهند و ایالات متحده همچنان در کنار آنها و انگیزه به حق شان ایستاده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید