پنالتی سپاهان درست بود؟

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ۱۹:۱۷
    کد خبر :968424

حیدر سلیمانی،کارشناس داوری کشورمان در مورد قضاوت تیم داوری بازی سپاهان و استقلال در هفته شانزدهم لیگ برتر اظهار داشت: اکرمی امروز قضاوت خیلی خوب و عالی انجام داد. در نیم‌فصل اول دو داور داشتیم که خیلی خوب و بدون اشتباه قضاوت کردند. ابتدا وحید کاظمی که از نظر من بهترین داور نیم فصل اول بود و نفر دوم نیز همین حسن اکرمی است.

وی افزود: در دقایق ابتدایی نیمه اول اکرمی هم به نیمکت استقلال و هم به بازیکنان این تیم و سپاهان که می‌خواستند خشن بازی کنند اخطارهای درستی داد و به همین دلیل بازی دستش آمد. همه کارت‌ زردهایی که نشان داد نیز درست بود. به همین دلیل توانست در نیمه دوم بازی را به دلیل مدیریتش در نیمه اول خیلی راحت قضاوت کند.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان عنوان کرد: در نیمه دوم دو صحنه مهم داشتیم. در دقیقه ۷۹ محمد محبی درون محوطه جریمه سپاهان سرنگون شد که اکرمی به وی کارت زرد نشان داد. تنها  ایرادی که می‌توان به قضاوت اکرمی در کل این بازی گرفت نشان دادن کارت زرد به محبی در همین صحنه بود زیرا خطایی اتفاق نیفتاد و مدافع سپاهان توپ را به درستی تکل کرد اما در ادامه محبی با او برخورد کرد به همین دلیل نیازی نبود به بازیکن استقلال کارت زرد نشان داده شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در دقیقه ۹۰+۲ بازی اکرمی به سود سپاهان پنالتی گرفت که این تصمیم کاملاً درست بود. البته شهریار مغانلو با زرنگی توانست از سیاوش یزدانی پنالتی بگیرد. مدافع استقلال با پای راست مچ پای راست مهاجم سپاهان را زد و داور هم به دلیل نزدیک بودن به صحنه خطا را دید و پنالتی تشخیص داد.

وی در خصوص اینکه آیا بازیکنانی مثل صالح حردانی و امید حامدی‌فرد نباید بلافاصله پس از دریافت کارت زرد خود به دلیل انجام خطایی دیگر از زمین اخراج می‌شدند، گفت: در نیمه اول گوشه بیرون از محوطه جریمه استقلال صابر حردانی روی مهاجم سپاهان مرتکب خطا شد. اکرمی در آن صحنه به این دلیل که چند لحظه قبل به حردانی کارت زرد نشان داده بود و موقعیتی هم نبود که بازیکن استقلال از فرصت صددرصدی حریف جلوگیری کند مدیریت کرد و کارت زرد نشان نداد.

اگر خطای قبلی را کارت زرد نمی‌داد شاید در این صحنه به حردانی کارت زرد نشان می‌داد. نمی‌توان به داور به خاطر اخراج نکردن حردانی ایراد گرفت زیرا اگر می‌خواست بلافاصله پس از نشان دادن کارت زرد اول بازیکن استقلال را اخراج کند سختگیرانه عمل می‌کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید