پلیس در شصتمین طرح رعد 604 سارق را زمین گیر کرد

    کد خبر :952117
پلیس در شصتمین طرح رعد 604 سارق را زمین گیر کرد

شصتمین مرحله طرح رعد پلیس پیشگیری تهران با دستگیری 14 باند که هر کدام کلکسیونی از جرایم را در پرونده خود دارند اجرا شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه این طرح گفت: طی شبانه روز گذشته با تلاش بی وقفه کلانتری‌های تهران، 604 سارق به عنف، سارق منزل، زورگیر، خفت‌گیر و موبایل قاپ دستگیر شدند و ۱۴ باند سرقت نیز در این مرحله از طرح رعد شناسایی و منهدم و همچنین ۱۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری نیز کشف شد.

سردار حسین رحیمی با بیان اینکه در این طرح به ۹۰۷ پرونده رسیدگی شده است، ادامه داد: ۲۳۸ خودرو و موتورسیکلت سرقتی در مخفیگاه سارقان کشف شده است. 2 هزار و 90 فقره اموال سرقتی نیز در این مرحله از طرح کشف شد که ارزش این اموال بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

رحیمی با اشاره به وضعیت دستگیری سارقان در این مرحله از طرح رعد اظهار داشت: ۲۰ درصد از سارقان که در این مرحله از طرح رعد دستگیر شده‌اند، سارقان اماکن خصوصی و دولتی، ۱۹ درصد سارقان معابر، ۲۶ درصد سارقان قطعات و لوازم و تجهیزات وسایل نقلیه، ۷ درصد قاپ زنان و موبایل قاپان، ۱۴ درصد سارقان آپارتمان و ویلا و ۲۴ درصد جیب بر و سارق مغازه بودند.

رئیس پلیس پایتخت در پایان با اشاره به اینکه ۱۱ هزار قرص متادون غیرمجاز از سارقان کشف شده است، گفت: ۴۵ درصد از سارقانی که در این مرحله از طرح رعد دستگیر شده‌اند، سابقه دار هستند و ۵۵ درصد سارق اولی به حساب می‌‌آیند.

رد مال 11 میلیاردی

4 سارق حرفه‌ای نقشه سرقت‌های مسلحانه از خانه‌های شمال تهران را اجرا می‌‌کردند. اما چند روز قبل زمانی که آخرین سرقت را انجام دادند، مأموران پلیس کلانتری 164 قائم متوجه آنها شده و درنهایت در یک تعقیب و گریز طولانی و تیراندازی از سوی هر دو طرف چهار متهم اصلی پرونده بازداشت شدند. یکی از متهمان درباره نحوه سرقت‌هایشان گفت: در خیابان‌های شمال تهران پرسه می‌‌زدیم و با دیدن خانه‌هایی که چراغ‌شان خاموش است به سراغ خانه رفته و بعد هم به شیوه توپی زنی وارد ساختمان‌ها شده و اقدام به سرقت می‌‌کردیم.

چه مدت است این کار را انجام می‌‌دهی؟

10 سال زندان بودم اما 4 ماه قبل اززندان آزاد شدم و سرقت را شروع کردیم.

چرا دوباره وارد کار خلاف شدی؟

باید رد مال می‌‌دادم. 11 میلیارد تومان رد مال دارم و برای تهیه این پول چاره‌ای جز سرقت نبود.

مگر چی سرقت کرده بودی که این همه رد مال داری؟

10 سال قبل که به زندان افتادم طلا و سکه این مبلغ نبود، وسایل داخل خانه هم که ما سرقت کردیم به این گرانی نبود. باید به مبلغ سال رد مال داد.

سرقت‌هایت چه بود؟

از سرقت طلافروشی گرفته تا سرقت مسلحانه منزل. حدود 7 کیلو طلا از طلافروشی در جنوب تهران سرقت کردیم و مدتی بعد هم دستگیر شدیم. وقتی به خاطر سرقت طلافروشی بازداشت شدیم، ماجرای سرقت از خانه‌ها هم رو شد.

با اعضای باند چطور آشنا شدی؟

در زندان، یکی از آنها 27 سال به اتهام مواد مخدر در زندان بود. در زندان نقشه سرقت را کشیدیم و بعد از آزادی دور هم جمع شدیم. همان همدستم که به خاطر مواد مخدر در زندان بود هم با گذاشتن وثیقه به بهانه مرخصی از زندان بیرون آمد تا سرقت‌ها را انجام دهیم.

با چه خودروهایی برای سرقت می‌‌رفتید؟

پرشیا و 405، البته پلاک خودروها را عوض می‌‌کردیم.

سرقت با فندک اتمی

مرد معتاد در تمام مدت در حال چرت زدن است و حال خوبی ندارد.

به چه اتهامی بازداشت شدی؟

سرقت لوازم داخل خودرو اما قبلاً با فندک اتمی از خانه‌ها سرقت می‌‌کردم.

یعنی چی؟

فندک اتمی را روی قفل که بگیری داغ می‌‌شود و قفل براحتی می‌‌شکند.

از سرقت‌ها چقدر گیرت می‌‌آمد؟

قیمت‌ها متفاوت است. مثلاً از یک خانه حدود 3 میلیارد تومان پول و طلا و سکه سرقت کردم. سکه‌ها را به جای مهریه به همسرم می‌‌دادم. مجبور بودم هر سه ماه یکبار یک نیم سکه بدهم.

چند سرقت از خانه انجام دادی؟

100 تایی می‌‌شد. البته جرم من سرقت از خانه نیست. من این دفعه به خاطر سرقت لوازم داخل خودرو بازداشت شده‌ام، تخصص من سرقت خودرو است به ثانیه نرسیده سرقت را انجام می‌‌دهم. هر ماشینی بیاورید از بنز و بی ام و گرفته تا خودروهای داخلی را سرقت می‌‌کنم.

این شگردت را از کجا یاد گرفتی؟

سری قبل که به خاطر سرقت خانه افتادم زندان، هم‌سلولی‌ام به من یاد داد.

چی مصرف می‌‌کنی؟

هر چی دستم برسد، تریاک، حشیش، هروئین، گل، قرص… آنقدر مواد متفاوت کشیده‌ام که مغزم هنگ است و نمی‌دانم چیکار می‌‌کنم.

چطور دستگیر شدی؟

در پاتوق‌مان سمت رودخانه کن بودم که مأموران کلانتری کن بالای سرمان آمدند. خودم را در رودخانه کن انداختم، فکر کردم مأموران دست از سرم برمی‌دارند اما در همان حال دستگیر شدم.

گنج مادر

وقتی با اسلحه دست‌ساز سوار بر وانت نیسان رنگ و رو رفته‌اش از روستایشان راهی تهران شد، تصور نمی‌کرد مأموران گشت پلیس به او شک کنند و در بازرسی از خودرواش اسلحه دست‌ساز را پیدا کنند.

اسلحه را از کجا آوردی؟

این اسلحه‌ها خیلی معروف است. یک سری افراد هستند که سازهای مختلف مانند تمبک و سه تار می‌‌سازند، برخی شان این اسلحه‌ها را درست می‌‌کنند. البته من آن را از یک چوپان گرفتم.

چرا چوپان به تو اسلحه داد؟

رفته بودم زادگاهم که با یک چوپان آشنا شدم. او گفت در آن حوالی کلی گنج است.

بعد هم آدرس گنج معروفی به نام مادر را به من داد، می‌‌گفت در همان حوالی می‌‌توانم آن را پیدا کنم. اسلحه را هم داد دست من، گفت به دردت می‌‌خورد.

به گنج هم رسیدی؟

آمدم تهران تجهیزات بخرم و با آنها به شهرستان بروم تا گنج پیدا کنم که گیر افتادم.

اسلحه‌های 25 میلیونی

چند روز قبل ماموران کلانتری 120 سیدخندان مطلع شدند که مرد جوانی در خانه‌اش اقدام به فروش سلاح می‌‌کند. با اطلاع از این خبر مأموران راهی محل شده و با ورود به طبقه سوم ساختمانی در همان حوالی در بازرسی از آپارتمان، 5سلاح شکاری و فشنگ‌هایش را کشف کردند.

فروشنده سلاح‌ها در محل بازداشت شد و گفت: سلاح‌ها را یکی از دوستانم به من داد و قرار شد برای او بفروشم. مدل اسلحه‌ها متفاوت است و من برای هر کدام یک قیمتی گذاشتم. اما از 25 میلیون تومان قیمت فروش شروع می‌‌شود.تحقیقات برای این موضوع که سلاح‌های شکاری از کجا آمده و آیا با آنها شلیک انجام شده یا خیر، ادامه دارد.

روزنامه ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید