پلمب ۲۶۰۰ مرکز غیرمجاز زیبایی در ۶ ماه اول سال جاری

    کد خبر :1046333
پلمب ۲۶۰۰ مرکز غیرمجاز زیبایی

معاون درمان وزارت بهداشت درباره نظارت وزارت بهداشت بر مراکز غیرمجاز زیبایی گفت: طی ۶ ماه اول سال جاری ۲۶۰۰ مرکز غیرمجاز را پلمب کردیم. وزارت بهداشت که اجازه صدور مجازات ندارد، ما این مراکز متخلف را به دادسرا و دادگاه، تعزیرات و نظام پزشکی معرفی می‌کنیم و آن‌ها باید براساس قانون با این مراکز برخورد کنند.

«سعید کریمی» معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به انتقادها از نرخ تعرفه پزشکان گفت: تعرفه‌ای که الان برای خدمات پزشکی در نظر گرفته‌ایم به هیچ‌عنوان متناسب با خدمتی که ارائه می‌شود نیست. یک ویزیت که در داخل بیمارستان ۳۷ هزار تومان است در عمان ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، یا جراحی‌های پیوند که در ایران انجام می‌شود در خارج از ایران ممکن است تا یک میلیون دلار هم برای بیمار هزینه داشته باشد.

وی ادامه داد: ما این خدمات را به بهترین شکل به بیماران ارائه می‌دهیم و خواهش داریم که تعرفه‌ها واقعی و مطابق با قیمت تمام شده باشد و چیز اضافه‌ای نمی‌خواهیم و البته از جیب مردم هم پرداختی زیاد نباشد. تعرفه پایین ممکن است باعث شود که برخی از پزشکان به سایر فعالیت‌ها روی بیاورند یعنی وقتی براساس تعرفه آنچه در یک جراحی مانند جراحی آپاندیسیت یا جراحی آب مروارید در یک مرکز دولتی توسط پزشک غیرتمام وقت که عمدتا از اساتید دانشگاه و استاد تمام هستند، در نهایت حدود ۲۰۰ هزار تومان است که با آن فکر نمی‌کنم بتوان یک پیتزا هم خرید، ممکن است فرد به سمت کارهایی که درآمد بیشتری داشته باشد هدایت شوند. البته همکاران من خدمت‌رسانی را ادامه می‌دهند، اما ما باید از این موارد پیش‌بینی و پیشگیری کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اگرچه بحث مهاجرت یک موضوع چند فاکتوری است و علل مختلف دارد و نمی‌توانیم صرفا یک علت را برای آن بدانیم، اما عدم تناسب تعرفه می‌تواند یکی از علل مهاجرت هم تلقی شود. کسی که معیشتش تامین نشود، ممکن است به فکر راه‌حل‌های دیگری باشد.

کریمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در واکنش به تاکید سازمان تعزیرات در خصوص اینکه وزارت بهداشت به مراکز غیرمجاز زیبایی نظارت بیشتری داشته باشد، گفت: طی ۶ ماه اول سال جاری ۲۶۰۰ مرکز غیرمجاز را پلمب کردیم. وزارت بهداشت که اجازه صدور مجازات ندارد، ما این مراکز متخلف را به دادسرا و دادگاه، تعزیرات و نظام پزشکی معرفی می‌کنیم و آن‌ها باید براساس قانون با این مراکز برخورد کنند.

وی تصریح کرد: اگر این برخورد بازدارنده نباشد چه اتفاقی می‌افتد، فرد متخلف دوباره یک مرکز جدید راه‌اندازی می‌کند بنابراین اگر قرار است برخورد جدی صورت بگیرد خود این عزیزان باید برخورد جدی داشته باشند. قانون برخورد با افرادی که در امور پزشکی مداخله می‌کنند، متاسفانه یک ضعف بزرگ دارد و جریمه آن حداکثر ۵ میلیون تومان است در کجای دنیا کسی که پزشک نیست و در امور پزشکی دخالت می‌کند با ۵ میلیون تومان جریمه شده و بعد رها می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ما این موضوع را به صورت لایحه فرستاده‌ایم و در حال بررسی در کمیسیون‌های دولت است تا به مجلس ارسال شود، اما این اشکالی است که از سال ۷۹ صورت گرفته و حبس‌زدایی انجام شده و صرفا با یک جریمه ۵ میلیون تومانی که البته از ۵۰۰ هزار تومان تا حداکثر ۵ میلیون تومان است و طی این چندین سال به روز هم نشده است با فرد متخلف برخورد می‌شود.وزارت بهداشت با نظارت بسیار این افراد را شناسایی و معرفی کند، فرد ۵ میلیون جریمه می‌شود و دوباره به سرجای اول خود باز می‌گردد ما خواهش می‌کنیم مجازات‌های بازدارنده برای این تخلفات تعیین شود.

ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید