دبیرکارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور:

پلاک گذاری موتورسیکلت یورو ۳ تنها تا پایان امسال پذیرفته شده است

    کد خبر :334933

دبیرکارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور گفت: مهلت آمادگی جهت تولید موتورسیکلت یورو ۴ تنها تا پایان سال جاری است و در ابتدای سال ۹۸ تولیدکنندگان باید موتورسیکلت های یورو ۴ به فروش برسانند بنابراین پلاک‌گذاری موتورسیکلت یورو ۳ تنها تا پایان سال جاری پذیرفته شده است.

وحید حسینی در بازدید از یکی از واحدهای تولیدی موتورسیکلت با اشاره به وضعیت تولیدی و فناوری موتورسیکلت‌ها گفت: در مجموع روند ارتقای فناوری سطح آلایندگی از یورو ۳ به یورو ۴ رضایت‌بخش است.

وی با اشاره به آلایندگی بالای موتورسیکلت‌های کاربراتوری و توقف تولید آن‌ها تصریح کرد: محصولات کیت انژکتوری که انژکتوری غیرواقعی هستند نباید تولید و یا به هر شکلی وارد بازار ایران شوند. متاسفانه تعدادی موتور طرح سی جی کاربراتوری که در برخی شرکت‌ها انبار شده است که به‌علت عدم اثر گذاری بر کاهش آلودگی هوا نباید وارد بازار مصرف داخل شوند.

دبیرکارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور در ادامه گفت: خوشبختانه ایستادگی سازمان حفاظت محیط زیست جهت اجرای قوانین، باعث ارتقای کیفی صنعت موتورسیکلت شده و محصولات بسیار بهتری وارد بازار شده است.

حسینی تصریح کرد: در خصوص موتورسیکلت برقی نیز هنوز صنعت موتورسیکلت‌سازان محصول قابل قبول و مورد استفاده در کلانشهرهایی مانند تهران با ترافیک زیاد و شیب بالا را ارایه نداده است. در صورت تولید محصول مناسب، دولت و شهرداری تهران آماده حمایت از محصولات با کیفیت برقی هستند.

وی با بیان اینکه ایده ایجاد سامانه سواپ باتری قابل طرح در شورای اسلامی شهر تهران جهت دریافت حمایت است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی خود را جهت همکاری و حمایت از اسقاط موتورسیکلت و نوسازی ناوگان به منظور جایگزینی کاربراتوری ها با انژکتوری اعلام می‌کند.

گفتنی است دبیرکارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور، بنابر دعوت انجمن صنعت موتورسیکلت ایران اقدام به بازدید از یکی از واحدهای تولیدی موتورسیکلت مستقر در جاده قم، به ظرفیت تولید اسمی ۴۰۰ هزار دستگاه در سال کرد.

به گزارش ایسنا،بر اساس گزارش سایت سازمان حفاظت محیط زیست، با توجه به مصوبه «استاندارد آلایندگی تولید موتور سیکلت» از ابتدای سال ۱۳۹۷ با استاندارد روز اتحادیه اروپا (در حال حاضر یورو ۴ است) تعیین شده و پلیس راهور ناجا طبق جدول مندرج اقدام به شماره‌گذاری می‌کند اما پیرو درخواست وزارت صنعت،معدن و تجارت در خصوص تعویق آغاز تولید موتورسیکلت یورو ۴ به دلیل لغو شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری و فاصله اندک زمانی بین اجرای استاندارد یورو ۴ در اتحادیه اروپا و عدم الزام آن در کشورهای آسیایی که تأمین کننده عمده قطعات موتور سیکلت در کشور است، امکان تولید موتورسیکلت با استاندارد یورو ۴ در سال ۱۳۹۷ میسر نشده است.

بر این اساس هیئت وزیران در جلسه ۳تیرماه ۱۳۹۷برنامه زمانبندی اجرای استانداردهای اعمال حدود مجاز آلایندگی موتورسیکلت‏ های بنزینی را اصلاح کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید