پلاک دیجیتالی برای خودروها آزمایش شد

    کد خبر :292099

نوعی پلاک دیجیتال برای خودروها ساخته شده که اطلاعات ثبتی وسیله نقلیه را به طور لحظه ای آپدیت می کند. این پلاک ها هم اکنون در ایالت کالیفرنیا در حال آزمایش هستند.

به گزارش بازتاب به نقل از یو اس ای هرالد، پلیس کالیفرنیا هم اکنون مشغول آزمایش پلاک خودروهایی است که اطلاعات ثبتی خودرو را به طور لحظه ای تجدید می کنند و پیام های تعیین شده را نمایش می دهند.

در ماه جاری آزمایش این پلاک خودروهای دیجیتال در شهر ساکرامنتو آغاز شده و درحال حاضر این پلاک ها روی ۲۴ خودرو نصب شده است. این درحالی است که نگرانی هایی درباره قابلیت های جی پی اس این پلاک های هوشمند به وجود آمده است.

شرکت Reviver Auto این پلاک ها را ساخته این فناوری مشابه فناوری است که در کتابخوان های الکترونیکی کیندل به کار برده شده است.

به این ترتیب پلاک را می توان برحسب تمایل کاربر شخصی سازی کرد و رانندگان می توانند پس زمینه ای روشن یا تیره را انتخاب کنند. همچنین راننده می تواند پیامی خلاصه شده که سازمان وسایل نقلیه کالیفرنیا نیز آن را تایید کرده زیر شماره پلاک نمایش دهد.

به گفته شرکت سازنده از این پیام ها برای حمایت از یک خیریه یا نمایش شعار یا پیام های مختلف استفاده کرد. همچنین آپدیت آتی این پلاک، به کاربر اجازه می دهد تبلیغاتی هدفمند را روی خودروی پارک شده نمایش دهند. البته هنوز سازمان وسایل نقلیه کالیفرنیا این ویژگی را تایید نکرده است.

هنگامیکه پلیس در جستجوی خودرویی است، اطلاعات جی پی اس مربوط به پلاک خودرو کمک حال خواهد بود.

به گفته تولید کنندگان پلاک دیجیتال خودرو می توان با این روش خودروهای مسروقه را سریع تر ردیابی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید