پشتیبانی از ویندوز 8.1 و 7 به پایان خواهد رسید

    کد خبر :967479
ویندوز 8.1

کسانی که هنوز به نصب ویندوز 7 خود ادامه می‌دهند، ممکن است اکنون بخواهند به دنبال خداحافظی آن باشند، زیرا مایکروسافت اعلام کرده که پشتیبانی 10 ساله را به اتمام خواهند رساند و دیگر خبری از ساپورت نیست.

بازتاب-انتشار 10 آپدیت جدیدتر باعث اعتراض در میان کسانی شد که نتوانستند نسخه‌های سیستم‌عامل محبوب غول ردموند را به‌روزرسانی کنند. با این وجود، مایکروسافت اعلام کرده است که برنامه Windows 7 Extended Security Update (ESU) که به موجب آن حتی در غیاب به‌روزرسانی‌های ویژگی همچنان به دریافت آپدیت مرتبط ادامه می‌دهد، سرانجام به پایان رسیده است. ویندوز 8.1 چندان خوش شانس نیست، اما از ژانویه 2023 به طور کامل از نظر نسخه‌های جدید قطع شده است.

ویندوز 8.1

تا حدودی قابل پیش بینی، مایکروسافت توصیه می‌کند کاربرانی که تحت تأثیر این ارتقاء سخت افزاری EOL به ویندوز 11 قرار می‌گیرند، در صورت امکان، در غیر این صورت، به سادگی یک رایانه شخصی جدید خریداری کنند که می‌تواند یا قبل وجود دارد. OEM ادعا می‌کند که امنیت “پایان به انتها” را در مقایسه با ویندوز 8.1 بهبود بخشیده است، به ویژه اکنون دیگر به هیچ وجه به طور رسمی ارائه نخواهد شد.

از طرف دیگر، ویندوز 10 قرار است تا 14 اکتبر 2025 پشتیبانی شود. برای کسب جزئیات بیشتر به آپدیت ویندوز خود مراجعه کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید