پسر بوشهری حساب بانکی پدر را خرج بازی‌های آنلاین کرد

    کد خبر :827816
پسر بوشهری حساب بانکی پدر را خرج بازی‌های آنلاین کرد

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی فرزندی که در بازی‌های آنلاین اینترنتی، حساب بانکی پدرش را خالی کرده بود خبر داد.

سرهنگ مهدی قاسمی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر برداشت مبالغی قابل توجه از حساب بانکی وی بصورت اینترنتی توسط فرد یا افراد ناشناس، موضوع در دستور کار کارشناسان سایبری این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: با بررسی‌های دقیق علمی و تحلیل مستندات ارائه شده از سوی شاکی، صحت برداشت اینترنتی از حساب نامبرده محرز و پس از پی‌جوئی سرنخ‌های دیجیتال مجرمانه، مشخص گردید که احدی از نزدیکان مالباخته، مرتکب این جرم گردیده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر اعلام کرد: در نهایت پس از تکمیل شدن تحقیقات افسران پی‌جوی جرایم سایبری، روشن شد که احدی از فرزندان مالباخته به جهت خرید بازی‌های رایانه‌ای آنلاین یا استفاده از امتیازات جانمایی شده در این بازی‌ها و گاهی رفتن به مراحل بعدی بازی، از موجود حساب پدر و بدون اطلاع وی، سوءاستفاده و از این طریق، مبالغ قابل توجهی را هزینه کرده است.

سرهنگ قاسمی یادآور شد: بار‌ها توصیه کرده‌ایم که والدین می‌بایست برنحوه حضور فرزندان در فضای مجازی، نظارت داشته و آن‌ها را در این بستر‌ها که سرشار از آسیب و تهدید هست، رها نکرده و در هنگام انتخاب نوع بازی اینترنتی به آن‌ها مشاوره داده و حتی حداقل یک مرحله، محیط بازی فرزند خود را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: در خصوص استفاده از کارت حساب بانکی بصورت اینترنتی، اولین توصیه، حضور در کنار فرزندان در هنگام انجام فعالیت اقتصادی اینترنتی است، ولی اگر به هرعلتی این مهم، میسر نیست، یک کارت حساب با میزان موجودی متناسب و ضروری و با تعریف سقف برداشت خاص برای فرزندان خود در نظر بگیرند تا ضرر و زیان بالایی متوجه آن‌ها نشود.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس فتا استان بوشهردر خاتمه از هم‌استانی‌های عزیز درخواست کرد قبل از حضور در اینترنت و هرگونه اقدام در فضای مجازی، جهت استفاده آگاهانه و ایمن به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir مراجعه و از محتویات بارگزاری شده و آموزش اطلاع حاصل کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید