پریچهره: شرایط برای برگزاری انتخابات فدراسیون بسکتبال مهیاست

  • آرشیو
  • یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ۱۰:۵۴
    کد خبر :193720

سرپرست فدراسیون بسکتبال با اشاره به اقدامات انجام شده برای انتخابات این فدراسیون گفت: به جز فهرست کاندیداها که باید از طرف وزارت ورزش اعلام شود، دیگر شرایط لازم مهیا است.

نصرالله پریچهره در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه علی توفیق به عنوان دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال تمام اقدامات لازم برای برگزاری منظم انتخابات این فدراسیون در زمان مقرر ۲۳ دی ماه را انجام داده است، گفت: دعوتنامه حضور در مجمع انتخاباتی برای اعضای مجمع و از جمله روسای هیات های استانی ارسال شده و اقدامات لازم هم برای اسکان آنها در تهران انجام شده است تا مشکلی برای حضور به موقع در محل مجمع نداشته باشند.

وی با بیان اینکه از طرف دبیر مجمع هماهنگی های لازم با مسئولان آکادمی ملی المپیک که محل برگزاری مجمع انتخاباتی است نیز انجام شده، تصریح کرد: منتظر هستیم تا فهرست نهایی کاندیداهایی که می توانند در مجمع شرکت کنند از طرف وزارت ورزش اعلام شود. از مجموع نفراتی که ثبت نام کردند، چهار نفر انصراف دادند. برخی هم فاقد شرایط مدیریتی و تحصیلی لازم بودند.

سرپرست فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: این آخرین اطلاعاتی بود که در رابطه با کاندیداهای فدراسیون بسکتبال از وزارت ورزش دریافت کردیم. شب گذشته تا ساعت ۸ در محل فدراسیون بودم و پیگیری های لازم را در مورد فهرست نهایی کاندیداها انجام دادم. امروز هم مجدد موضوع را پیگیری می کنیم تا بتوانیم کاندیداهای قطعی را زودتر معرفی کنیم.

پریچهره در مورد اینکه «رئیس جدید فدراسیون بسکتبال می تواند در انتخابات کمیته ملی المپیک که دو روز بعد از انتخابات این فدراسیون برگزار می شود، شرکت کند؟»، گفت: لازمه این حضور حکمی است که باید از طرف وزیر ورزش به وی ابلاغ شود. انتخابات بسکتبال شنبه برگزار می شود و انتخابات کمیته ملی المپیک دوشنبه؛ در این فاصله باید حکم رئیس جدید ابلاغ شود تا بتواند در مجمع کمیته حاضر شود.

سرپرست فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه طبق اساسنامه فدراسیون ها، سرپرست نمی تواند در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک شرکت کند، خاطرنشان کرد: در صورتیکه حکم رئیس جدید فدراسیون به موقع صادر نشود، فقط یکی از اعضای هیات رئیسه که حکم رسمی داشته باشد، می تواند به عنوان نماینده فدراسیون در انتخابات کمیته شرکت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید