روایتی از رسوایی بزرگ گوگل:

«پروژه نیمبوس» چیست و چرا برای اسرائیل مهم است؟

    کد خبر :956617

“پروژه نیمبوس” که نمودی عینی از همکاری غول های فناوری جهان نظیر گوگل و آمازون با رژیم‌صهیونیستی است و هدف اصلی آن مجهز کردن ارتش این رژیم به فناوریهای پیشرفته هوش مصنوعی است، بار دیگر قدرت پول و لابی های صهیونیست ها در عرصه بین المللی و در عین حال، امکانات فراوان آن ها جهت سواستفاده از داده های شرکت های مهم فناوری جهان را به نمایش گذاشته است. مساله ای که از همین حالا بایستی با آن برخورد آگاهانه و روشنی‌بخش صورت گیرد.

بازتاب– در مدت اخیر انتشار اسناد و مدارکی دال بر همکاری شرکت های مطرح آمازون و گوگل با رژیم صهیونیستی جهت تجهیز ارتش و دستگاه های امنیتی این رژیم به فناوری های پیشرفته هوش مصنوعی، جنجال های زیادی را به پا کرده است. در این راستا، بر اساس گزارش های مختلف، کارکنان شرکت گوگل در چندین نوبت علیه این قرارداد که به پروژه “نیمبوس” مشهور شده، دست به اعتراض زده اند و حتی شماری از آن ها نیز از پُست و سِمت کاری خود استعفا داده اند.

با این همه، صرفِ انعقاد قرارداد میان شرکتی نظیر گوگل با رژیم صهیونیستی حامل پیام های خاصی است که توجه به آن ها کاملا ضروری به نظر می رسد. شاید اولین پیام این حرکت این باشد که رژیم صهیونیستی به معنای واقعی کلمه به واسطه لابی ها و همچنین منابع مالی حامیان خود، از قدرتِ نفوذ و تاثیرگذاری قابل توجه بر دستورکارهای غول های مطرح جهان فناوری نظیر گوگل برخوردار است که این مساله در نوع خود فاجعه‌بار است.

در واقع، همانطور که توئیتر در برابر فردی جنجالی نظیر ایلان ماسک و البته دلار های نفتی سعودی نتوانست مقاومت کند و انتظار می رود که با آینده ای جنجالی توام با سواستفاده به ویژه رژیم سعودی از ابزار توئیتر جهت پیشبرد دستورکارهایش مواجه باشد، شرکت هایی نظیر گوگل و آمازون نیز تا حد زیادی اسیر قدرت مالی و اثرگذاری صهیونیست ها هستند.

پروژه نیمبوس گوگل و امازون

پیام دوم انعقاد توافق میان گوگل و رژیم صهیونیستی در قالب پروژه نیمبوس، دسترسی این رژیم و عوامل آن در شرکت گوگل، به حجم قابل توجهی از داده ها و اطلاعات انسان ها در اقصی نقاط جهان است. در واقع، رژیم صهیونیستی به واسطه پیوندهای نزدیک خود با شرکتی نظیر گوگل و در عین حال فعالیت نیروهای وابسته به خود در بخش های مختلف این شرکت، عملا از داده های کلانِ گوگل در راستای اقدامات سرکوبگرانه و جاسوسی‌اش به ویژه علیه ملت فلسطین سو استفاده می کند. نکته ای که در نوع خود در حیطه ضرورت توجه به گزاره امنیت اطلاعات در عرصه بین المللی و رعایت استانداردهای حریم خصوصی، یک فاجعه تمام عیار است.

جدای از این ها باید توجه داشت که بخشی از پروژه نیمبوس (بر اساس اسناد و شواهد درز کرده)، معطوف به این مساله است که بایستی 5 مرکز داده ای و اطلاعاتی از سوی گوگل ایجاد شود که ده ها کارمند صهیونیست نیز در آن ها مشغول به کار باشند. این مساله نشان می دهد که اساسا رخنه و نفوذ رژیم صهیونیستی به داخل تشکیلات گوگل، به مراتب بیشتر از آن چیزی است که بسیاری از ناظران و تحلیلگران فکر می کنند و عملا گوگل در خدمت اهداف و منافع رژیم صهیونیستی در آمده است.

موضوعی که مخصوصا از حیث امنیتِ داده و اطلاعات در محیط اینترنت و چهارچوب های رایانه ای، بایستی مد‌نظر بسیاری از سیاستگذاران در اقصی نقاط جهان باشد. در این رابطه خصومت های شدید رژیم صهیونیستی با کشورمان می تواند پلتفرم گوگل و بسیاری از دیگر شبکه های اجتماعی که صهیونیست ها در آن ها نفوذِ مخفی دارند را به محیط هایی ناامن تبدیل کند و درست به همین دلیل از همین حالا باید برای این مساله تدابیر لازم را در عین برخورداری کامل کاربران از کلیه امکانات فناورانه اندیشید.

و در نهایت باید گفت با توجه به ماهیت ضدفلسطینیِ پروژه نیمبوس (که به طور خاص در بخشی از آن به این نکته اشاره می شود که شرکت های گوگل و آمازون حق ندارند به واسطه تحرکات رژیم صهیونیستی در تضییع حقوق ملت فلسطین ، از قرارداد خود با اسرائیل عقب نشینی کنند)، در ادامه راه بایستی شاهد تشدید فشارها علیه ملت فسلطین به ویژه در کرانه باختری و نوار غزه باشیم.

فراموش نکنیم که یکی از اهداف محوری پروژه نیمبوس، مجهز کردن ارتش رژیم صهیونیستی به امکانات و فناوریهای پیشرفته هوش مصنوعی است و این موضوع از همین حالا به معنای برنامه و تدارکات جدی صهیونیست ها جهت هدف قراردادن منافع ملت فلسطین است.

دراین چهارچوب، جریان مقاومت فلسطین و دیگر رقبای رژیم صهیونیستی در عرصه بین المللی نیز بایستی متناسب با این تحرکات رژیم اشغالگران قدس، توان و قدرت خود را افزایش دهند و آماده ارائه پاسخ های متقابلِ متناسب به صهیونیست ها باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید