پروفسور فوتبال به ایران بازمی گردد؟

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ۱۷:۴۷
    کد خبر :978994
برانکو

با شروع بحث‌های جدید درباره انتخاب سرمربی تیم‌ملی برای فیفادی پیش‌رو (فروردین) دوباره بحث‌هایی درباره احتمال حضور برانکو در فوتبال ایران بالا گرفته است.

در شرایطی که در آخرین جلسه هیئت رییسه نام برانکو به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی مطرح شده اما او به دلایلی نخواهد توانست سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ایران باشد که البته ریشه آن در مسائل مالی است.

سرمربی عمانی‌ها که قراردادش با فدراسیون فوتبال این کشور تا زمستان سال آینده و بعد از جام ملت‌های ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت، برای کار با فوتبال ایران باید از قرارداد خود بیرون بیاید که فدراسیون عمان برای از دست ندادن این مربی بند فسخ گران‌قیمتی را برای برانکو در نظر گرفته و او برای جدایی باید ۶۰۰ هزار دلار پرداخت کند که این عددی در حد استخدام یک مربی برای یک سال در فوتبال ایران محسوب می‌شود.

برانکو همچنین مالیات‌های پرداخت‌نشده‌ای از زمان حضور در ایران دارد و در شرایطی که باشگاه پرسپولیس از تسویه حساب مالیاتی با او طبق قرارداد خودداری کرده است، انباشت این پول یک تعهد جدید را برای او ایجاد کرده است. اتفاقی که قبلاً هم برای وی رخ داده بود و باعث شد تا وی در بازی استقلال – الاتفاق به ایران نیاید. برانکو اگر این بار هم پا به خاک ایران بگذارد، باید مالیات خود را پرداخت کند و از باشگاه پرسپولیس شکایت کند تا این مبلغ را از آنها پس بگیرد و تا زمان پرداخت نشدن مالیات ممنوع الخروج خواهد بود. از این جنبه حضور مجدد برانکو بدون تسویه این مبلغ امکان‌ناپذیر خواهد بود.

باتوجه به ارزش قرارداد برانکو و البته مدت زمان حضور وی در ایران، این مبلغ در حدود ۴۰۰هزار دلار تخمین زده می‌شود که جمع این مبالغ روی یک هم او را به بدل به گزینه غیرقابل دسترسی برای فدراسیون فوتبال ایران می‌کند که به دنبال اقتصادی‌ترین قرارداد برای جذب سرمربی خارجی بعدی تیم‌ ملی ماست.

البته به جز این مبلغ اولیه، دستمزد خود برانکو هم نکته مهمی است و این سرمربی کروات بعد از کار موفقی که در عمان انجام داده، بعید است که حاضر باشد با مبلغ ارزان و زیر یک میلیون دلار به ایران بازگردد.

ورزش 3/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید