پروجکت آرو یک خودرو مفهومی رویایی

  • خودرو
  • شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ۱۸:۵۶
    کد خبر :898913

کانادا تلاش می‌کند ارزش‌های خود در صنعت خودروی آینده را ثابت کند و به همین خاطر در حال توسعه یک خودرو با نام پروجکت آرو است. این خودروی الکتریکی در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ گفته می‌شود بیش از ۵۰۰ تأمین‌کننده مستقل در تولید این خودرو نقش دارند. پروژه تولید این کانسپت توسط انجمن سازندگان قطعات خودرویی کانادا APMA هدایت می‌شود و هدف از تولید آن نمایش توانایی‌های تأمین‌کنندگان کانادایی در صنعت خودروست. اولین پروتوتایپ فیزیکی این کانسپت در نمایشگاه CES ژانویه ۲۰۲ معرفی خواهد شد. یکی از مدیران این پروژه گفته است قطعات یا سیستم‌های حدود ۵۵ کمپانی در این خودروی مفهومی بکار رفته است.

او همچنین گفته است محدودیت‌های پروتوتایپ به این معنی است که همه هزاران قطعه موجود در مدل تولیدی را نمی‌توان به نمایش گذاشت. البته کمپانی‌هایی که در این پروژه حضور دارند از نظر سرمایه و ابعاد در مرتبه‌های مختلفی قرار دارند.

به منظور ایجاد فرصت برای کمپانی‌هایی که فعالیتشان در توسعه پروتوتایپ فیزیکی مشهود نبوده است یک ابزار واقعیت مجازی توسعه خواهد یافت تا کمپانی‌ها با آن بتوانند سیستم‌ها را به‌صورت مجازی ببینند. طراحی ظاهری این خودرو برای چندین ماه دست‌نخورده باقی مانده است و البته در کابین نیز برخی بخش‌ها تکمیل نشده‌اند. تیم توسعه این کانسپت هم‌اکنون در حال نهایی کردن ۳۰ تا ۴۰ درصد قطعات و سیستم‌های باقی مانده هستند.

این پروژه در دسامبر ۲۰۲۲ وارد فاز مهندسی می‌شود و چند هفته بعد نیز روانه CES 2023 خواهد شد. همچنین قرار است پروجکت آرو در توری نمایشی به رویدادهای خودرویی مونترال، تورنتو و… برود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید