وعده هایی که آموزش و پرورشی ها دادند و محقق نشد؛

پروتکل های بهداشتی در امتحانات نهایی مدارس رعایت نمی شود!/ آیا مدارس مبدأ موج پنجم شیوع کرونا در کشور خواهند بود؟

    کد خبر :811557

روز دوم برگزاری امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم در حالی به پایان رسید که گزارش های متعددی ناظر بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس منتشر می شود؛ گزارش هایی که حالا علاوه بر والدین و دانش آموزان نمایندگان مجلس را نیز نگران کرده و باعث شده تا در همین راستا اقدام به طرح سئوال از وزیر کنند.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست- امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم در حالی آن هم با شکستن پروتکل های بهداشتی ایام کرونا آغاز شد که پیش از این مسئولان آموزش و پرورش ضمانت های لازم را برای رعایت حداکثری پروتکل ها در مدارس داده بودند؛ ضمانتی که بررسی ها نشان می دهد تنها در مقام حرف باقی ماند

 آنچه در روز اول و دوم برگزاری امتحان حضوری پایه های نهم و دوازدهم در بسیاری از مدارس کشور رخ داد مستند به گفته های برخی نمایندگان مجلس و نیز اظهار نظر والدین دانش آموزان ناقض پروتکل های بهداشی ایام کرونا بوده و نگران کننده است.

در همین رابطه و به طور مثال می توان به گفته های حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان کشور اشاره کرد که در این باره و در قالب نامه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش گلایه های قابل تأملی را مطرح کرده است.

حسینعلی شهریاری در بخشی از نامه خود خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشت: به اطلاع می‌رساند بر اساس اخبار واصله و تماس های مکرر والدین دانش‌آموزان با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، در اولین روز برگزاری امتحانات در برخی از مناطق پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده است.

شهریاری در ادامه این نامه تأکید کرد: بنابراین شایسته است در این راستا جنابعالی ترتیبی اتخاذ فرمائید که با نظارت و بازرسی دقیق از رعایت دقیق پروتکل ها بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان اطمینان لازم حاصل شود.

همچنین و علاوه بر رئیس کمیسیون بهداشت و درمان، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، ضمن انتقاد از شیوه برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان پایه نهم و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این رابطه از سؤال وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

وی افزود: به دنبال عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و حوزه‌های امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم سؤال از محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش را کلید زدیم.

نماینده مردم تهران ادامه داد:‌ از محورهای سؤال از وزیر آموزش و پرورش می‌توان به علت عدم رعایت فاصله و ازدحام درب مدارس و علت عدم استفاده معلمان در برخی از مدارس از ماسک و همچنین عدم وجود شوینده در سرویس‌های بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده و همچنین تهویه مناسب و کولر در بعضی از حوزه‌های امتحانی اشاره کرد.

گزارش های فراوانی نیز ناظر بر همین موضوع از سوی والدین دانش آموزان در حال انتشار در شبکه های مجازی است که نشان می دهد در روز اول و دوم برگزاری امتحانات حضوری فاصله فیزیکی میان دانش آموزان و تعامل آنها چه پیش از زمان برگزاری امتحان، چه حین برگزاری و چه در پایان رضایت بخش و همسو با پروتکل های ستاد ملی مقابله با کرونا و ضمانت هایی که پیشتر مسئولان به  خانواده ها و مسئولان داده بودند، نیس.

بر اساس آنچه مورد اشاره قرار گرفت می توان اینگونه نتیجه گرفت که آموزش و پرورش در روزهای آغازین برگزاری این امتحانات نه تنها موفق به رعایت پروتکل ها و جلب رضایت عمومی نشده است، بلکه بر اساس پیش بینی های قبلی منتقدان به فراهم سازی بستری برای شیوع موج پنجم کرونا در کشور اقدام کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید